reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Temat: CIT - podatek dochodowy od osób prawnych

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu CIT - podatek dochodowy od osób prawnych. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące CIT - podatek dochodowy od osób prawnych.

Które wydatki związane z udziałem w targach branżowych są kosztem

Aktualizacja: 04.03.2020

Do kosztów uzyskania przychodów mogą zostać zaliczone wydatki związane z udziałem w targach branżowych, o ile nie mają charakteru reprezentacji. A zatem wydatki na m.in. przygotowanie i wyposażenie stoiska targowego, zorganizowanie noclegów, transportu oraz zapewnienie wyżywienia dla pracowników i gości, wydatki związane z obsługą i przebiegiem targów, zakup artykułów spożywczych i napojów bezalkoholowych. »

Czy wydatki na spotkania z klientami można ująć w kosztach

Aktualizacja: 20.11.2018

Wydatki poniesione przez podatnika będą stanowiły dla niego koszty uzyskania przychodu, jeżeli zostaną spełnione określone warunki, m.in., że pozostają w związku z prowadzoną przez podatnika działalnością gospodarczą. A zatem, czy wydatki poniesione na aktywność marketingową, takie jak spotkania z klientami, szkolenia, wyjazdy do fabryki, wydarzenia specjalne, testy można zaliczyć do kosztów? »

Czy można zaliczyć do kosztów wszystkie wydatki na organizację mini targów?

Aktualizacja: 12.01.2018

Wydatki poniesione po zakończeniu targów na kolację wraz z oprawą muzyczną, a także wydatki na noclegi i transport podlegają ujęciu w koszty. Nie należy wydzielać atrakcji dla klientów z całości kosztów imprezy promocyjnej. Tego rodzaju wydatki są integralną częścią mini targów, których to celem było reklamowanie produktów spółki, mogą zatem stanowić w całości koszty uzyskania przychodów. »

Czy drobne upominki dla kontrahentów można zaliczyć do kosztów?

Aktualizacja: 16.10.2017

Upominki, skierowane do szerokiego grona kontrahentów, przekazywane w opakowaniach z logo firmy, w celu nakłonienia kontrahentów do zakupu towarów lub usług albo nawiązania współpracy, winny być traktowane jako promocja i reklama firmy. Tym samym wydatki na nabycie upominków stanowią koszty uzyskania przychodów. »

Świadczenie usług reprezentacji a obowiązek podatkowy w CIT

Aktualizacja: 06.02.2017

Pełnienie funkcji reprezentacyjnych bez wynagrodzenia lub za wynagrodzeniem niższym niż rynkowe nie rodzi po stronie spółki przychodu podlegającego opodatkowaniu CIT. Tak wynika z interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 17 stycznia 2017 r., nr 2461-IBPB-1-1.4510.365.2016.1.MJ. »

Kiedy wydatki na reklamę nie będą kosztem podatkowym

Aktualizacja: 14.10.2016

Wydatki związane z organizowaniem promocji z wykorzystaniem wynajętego jachtu nie są kosztami reklamowymi, lecz kosztami reprezentacyjnymi, które są wyłączone z kosztów podatkowych. Nie ma znaczenia fakt umieszczenia na jachcie takich atrybutów reklamy, jak: logo, barwy korporacyjne, znaki towarowe i hasła reklamowe zachęcające do zakupu. Organy podatkowe twierdzą, że taki wynajem jachtu ma charakter bardziej reprezentacyjny niż promocyjny. »

Jak zaksięgować zakup upominków z logo firmy

Aktualizacja: 12.05.2015

Firma dokonała zakupu drobnych upominków z logo firmy w celu przekazania ich swoim kontrahentom. Jak powinna zaksięgować fakturę za te upominki w księgach rachunkowych? »

Prezenty dla przedstawicieli handlowych kontrahenta - rozliczenie PIT i CIT

Aktualizacja: 13.09.2013

W celach promocyjnych lub zwiększenia sprzedaży podatnicy niekiedy przekazują swoim kontrahentom prezenty w postaci swoich produktów, bonów podarunkowych lub innych gratyfikacji. Niekiedy prezenty nie są przekazywane bezpośrednio kontrahentom, ale pracownikom kontrahenta, którzy bezpośrednio odpowiadają za sprzedaż. Działanie takie ma swój wymiar podatkowy - nie tylko z punktu widzenia przekazującego, ale także kontrahenta i jego pracownika. »

Rozliczanie kosztów reprezentacji i reklamy - co warto wiedzieć?

Aktualizacja: 18.06.2012

Efektywne działania marketingowe silnie wpływają na przychody firmy, niezależnie od branży. Jednak nie każdy wydatek związany z marketingiem może formalnie stanowić koszt uzyskania przychodu. Jak zatem rozliczać wydatki na reprezentację i reklamę? »

Klasyfikacja wydatków na reprezentację i reklamę

Aktualizacja: 20.05.2010

Prawidłowa klasyfikacja kosztów poniesionych na reprezentację i reklamę jest bardzo trudna ze względu na wzajemne przenikanie się tych pojęć. W podejmowaniu decyzji mogą pomóc interpretacje urzędów skarbowych, choć i one nie zawsze są spójne. »

reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Nowy JPK_VAT

Oznaczenia dostawy towarów i świadczenia usług (kody GTU) w nowym JPK_VAT z deklaracją

reklama

Eksperci portalu infor.pl

24ivalue.pl - to firma udostępniająca w Polsce system ekspercki 24ivalue

Jest to pierwszy tego rodzaju system w Polsce i na Świecie, który kompleksowo obejmuje trudne obszary księgowe.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama