REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Raje podatkowe, Optymalizacja podatkowa

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Optymalizacja podatkowa a klauzula przeciwko unikaniu opodatkowania

Czy w wyniku zastosowania przez organy podatkowe klauzuli przeciwko unikaniu opodatkowania nie będzie już możliwe prowadzenie optymalizacji podatkowej? Paradoksalnie regulacje dotyczące klauzuli mogą zostać „uśmiercone” przez wprowadzenie do przepisów (w ramach tzw. konstytucji dla biznesu) innej zasady, czyli zasady wolności gospodarczej, tj. „co nie jest zabronione, to jest dozwolone”.

Nadmiernie rozbudowane prawo utrudnia działalność gospodarczą

Zbyt duża liczba przepisów prawa, które dodatkowo często się zmieniają, nie sprzyja prowadzeniu biznesu. Obniża się bowiem ich jakość, pojawiają się sprzeczności, coraz trudniej jest się w nich zorientować i właściwie je interpretować. Funkcjonowanie w takiej rzeczywistości jest szczególnie uciążliwe dla kogoś prowadzącego własną działalność gospodarczą.

OECD zmierza do ujednolicenia prawa podatkowego

Po nie do końca udanych próbach wprowadzenia takich rozwiązań jak AWI, CFC czy klauzula unikania opodatkowania, OECD za pomocą CRS (Common Reporting Standard) znowu chce wprowadzić system ujednolicenia prawa podatkowego. Wizja uszczelnienia systemu podatkowego, a tym samym zminimalizowania negatywnych zjawisk unikania opodatkowania oraz przeciwdziałania ukrywaniu dochodów została już roztoczona.

Unikanie płacenia podatków to nieuczciwa konkurencja

Przedsiębiorcy, którzy uchylają się od płacenia podatków i składek na ubezpieczenia społeczne za siebie i swoich pracowników, stanowią nieuczciwą konkurencję na rynku. Obniżając koszty dzięki unikaniu opodatkowania, mogą oferować tańsze usługi bądź produkty – zauważa Jeremi Mordasewicz, doradca zarządu Konfederacji Lewiatan.

Jak uzyskać opinię zabezpieczającą przed klauzulą o unikaniu opodatkowania

Dotychczas podatnik, który miała wątpliwości dotyczące przeprowadzania określonej transakcji gospodarczej, mógł złożyć wniosek o indywidualną interpretację podatkową. Jednakże nowe regulacje zakładają możliwość niewydania interpretacji w zakresie tych elementów stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego, co do których istnieje przypuszczenie, że mogą być przedmiotem decyzji wydanej z zastosowaniem klauzuli przeciw unikaniu opodatkowania. Można się jednak przed tym uchronić uzyskując opinię zabezpieczającą.

Rezydencja podatkowa dla spółek na Malcie

Podstawową korzyścią jaką dla spółki daje statusu maltańskiego rezydenta podatkowego to brak opodatkowania dochodów powstałych poza krajem rezydencji pod warunkiem nie otrzymywania ich na terytorium kraju rezydencji. Spółka, która posiada status „non-dom rewident”, co do zasady nie jest objęty na Malcie obowiązkiem podatkowym od wszystkich swoich światowych dochodów, ale wyłącznie od tych osiąganych na terytorium Malty oraz tych, które zostały przeniesione do majątku gromadzonego na Malcie.

Reforma prawa podatkowego. Czy Polska będzie atrakcyjniejsza od Wielkiej Brytanii?

Rok 2018 może stać się przełomowy dla polskich podatników oraz płatników składek na ubezpieczenia społeczne. Z dniem 1 stycznia wchodzi bowiem niezwykle ambitna reforma prawa podatkowego, zastępująca podatki PIT, składki na ZUS i NFZ jednym podatkiem (tzw. podatkiem jednolitym).

VII Międzynarodowa Konferencja "Podatki bez granic"

W dniach 21-22 października 2016 r. odbędzie się we Wrocławiu VII Międzynarodowa Konferencja "Podatki bez granic". Jak co roku spotkają się na tej konferencji doradcy podatkowi z Polski, Niemiec, Republiki Czeskiej oraz przedstawiciele tego zawodu z Ukrainy i Rosji. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.

Ograniczenie optymalizacji podatkowej – działania Ministerstwa Finansów

Zgodnie z zapowiedziami Ministerstwa Finansów już niedługo możemy spodziewać się pozytywnych efektów działania nowej klauzuli, w zakresie unikania opodatkowania, która ograniczy zjawisko szkodliwej optymalizacji podatkowej stosowanej przez część podatników.

Czy klauzula obejścia prawa podatkowego zakończy erę optymalizacji podatkowej?

Powołana 15 września 2016 r. Rada do Spraw Przeciwdziałania Unikaniu Opodatkowania to ostatni element zmian w ordynacji podatkowej dotyczący klauzuli obejścia prawa podatkowego. Sama klauzula, będąca po części dublem obowiązujących już przepisów, ma powstrzymać firmy przed agresywną optymalizacją i według zapewnień rządu będzie stosowana do dużych podatników. W rzeczywistości to broń masowego rażenia, której skutek może być zupełnie odwrotny.

Pozorne zwalczanie rajów podatkowych

Walka z rajami podatkowymi trwa od wielu lat. Średnio raz na kwartał kolejni wysocy urzędnicy Unii Europejskiej lub USA zapewniają o rychłej likwidacji rajów podatkowych. Tymczasem raje mają się świetnie, a podejmowane działania nasuwają wręcz pytanie, komu zależy na ich utrzymaniu? Podwójne standardy podatkowe państw najgłośniej krytykujących raje to już codzienność i choć niektóre z nich oferują rozwiązania dobrze znane z rajskich wysp to nigdy nie pozwolą, aby tak je nazywano.

Optymalizacja podatkowa w międzynarodowych korporacjach

Międzynarodowe korporacje działające w naszym kraju podejmują szereg działań w celu zoptymalizowania swoich rozliczeń podatkowych. Czy są to działania zawsze zgodne z prawem i rzeczywiście pozwalają zaoszczędzić im miliardy złotych?

Na czym polega optymalizacja podatkowa - przykłady

Przez optymalizację podatkową należy rozumieć podejmowanie działań (z założenia zgodnych z prawem, w przeciwieństwie do oszustw podatkowych) w celu obniżenia podatków. Na takich działaniach budżety państw tracą jednak olbrzymie kwoty. Czy jest optymalizacja podatkowa i jak poszczególne państwa starają się z nią walczyć?

Porozumienie państw UE w sprawie dyrektywy o unikaniu opodatkowania

Ministrowie finansów państw Unii Europejskiej osiągnęli wstępne porozumienie w sprawie projektu dyrektywy dotyczącej unikania opodatkowania, łagodząc jednak część propozycji Komisji Europejskiej, a wejście innych odsuwając w czasie.

Klauzula zniechęci podatników do unikania opodatkowania

Prezydent RP podpisał nowelizację ordynacji podatkowej, wprowadzającą tzw. klauzulę obejścia prawa podatkowego. Celem klauzuli jest przeciwdziałanie unikaniu opodatkowania.

Legalne optymalizacje podatkowe polskich firm - przykłady

Pojęcie optymalizacji podatkowej, mimo braku jasnej definicji w przepisach prawnych kojarzy się najczęściej (także administracji podatkowej) z działaniami na granicy prawa lub co najmniej nieetycznymi. Afery takie jak „Panama Papers” utwierdzają tylko negatywny odbiór w opinii publicznej optymalizacji podatkowej, traktując ją na równi z ukrywaniem dochodów przed opodatkowaniem. Prawda jest jednak nieco inna. Optymalizacja podatkowa, zwana też międzynarodowym planowaniem podatkowym nie oznacza najczęściej działań nielegalnych. Przedstawiamy przykłady legalnych rozwiązań optymalizacji podatkowej stosowanych przez polskie firmy w Wielkiej Brytanii, na Malcie oraz w Stanach Zjednoczonych.

Klauzula przeciwko unikaniu opodatkowania w polskim prawie podatkowym

Wprowadzana do Ordynacji podatkowej klauzula przeciwko unikaniu opodatkowania ma dotyczyć zarówno małych, średnich, jak i dużych podatników bez wyjątku, gdy zostanie osiągnięta korzyść podatkowa powyżej określonego progu. Przesłanką do wszczęcia postępowania wobec podatnika będzie zaistnienie podejrzenia dokonania czynności przede wszystkim w celu osiągnięcia korzyści podatkowej. Natomiast wydane indywidualne interpretacje podatkowe nie będą miały mocy ochronnej, jeżeli fiskus uzna, że stanowią element działania zmierzającego do unikania opodatkowania.

Automatyczna wymiana informacji podatkowych dotyczących korporacji w UE

Parlament Europejski poparł propozycję przepisów dotyczących automatycznej wymiany informacji podatkowych pomiędzy administracjami państw członkowskich, wskazując jednak, że regulacje powinny zostać wzmocnione, by więcej możliwości działania miała Komisja Europejska.

Klauzula obejścia prawa podatkowego będzie działać wstecz

Nowelizacja Ordynacji podatkowej przewiduje wprowadzenie do polskiego prawa klauzuli, której celem jest przeciwdziałanie unikaniu opodatkowania. Klauzula będzie działać wstecz. Zmianę taką przewiduje poprawka do projektu nowelizacji wprowadzona przez podkomisję i zaakceptowana przez komisję finansów publicznych.

Korporacje działające w UE ujawnią informacje o podatkach

Komisja Europejska przedstawiła projekt dyrektywy, która przewiduje, że duże międzynarodowe firmy działające w Unii Europejskiej będę musiały ujawniać informacje na temat podatku płaconego w każdym państwie unijnym. KE chce również by korporacje przedstawiały, na tej samej zasadzie co w UE, informacje odnoszące się do krajów, które nie przestrzegają zasad ładu podatkowego (tzw. rajów podatkowych) oraz zagregowanych informacji dotyczących innych państw.

Zbycie zorganizowanej części przedsiębiorstwa – optymalizacja podatkowa

Prowadząc działalność gospodarczą przedsiębiorca może podjąć decyzję o zbyciu przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części. Zbycie może być traktowane jako przychód z działalności gospodarczej lub jako darowizna, co ma wpływ na późniejsze rozliczenia podatkowe.

Panama Papers - wnioski dla Polski

Już drugie upublicznienie dokumentów potwierdzających istnienie gigantycznego rynku podatkowego (Panama papers) stawia polityków w dość trudnej sytuacji: mają ustosunkować się do tego zjawiska – nie mają wyjścia. Komentuje profesor Witold Modzelewski.

Czarne listy rajów podatkowych

Zgodnie z analizą międzynarodowej sieci niezależnych doradców podatkowych Taxand, wiele państw walczy z tzw. szkodliwą konkurencją podatkową rajów podatkowych przede wszystkim poprzez katalogowanie takich rajów i szczególne regulacje prawne dla podmiotów mających tam siedzibę.

Propozycje zmian w ustawach o PIT i CIT w ocenie przedsiębiorców

Głównym celem zmian w ustawach o PIT i CIT zaproponowanych niedawno przez rząd jest „realizacja zapowiedzi wyrażonej w exposé premier Beaty Szydło”, polegającej na obniżeniu stawki podatku CIT dla małych podatników do wysokości 15 proc.. Jednak zmiana ta jest tylko elementem szerszych zmian, które zakłada projekt nowelizacji. Większość pozostałych projektowanych regulacji jest jednoznacznie niekorzystna dla przedsiębiorców.

Wpływy z podatku bankowego mają wynieść 6 mld zł

Rząd zakłada, że wpłaty z tytułu podatku bankowego, który zacznie obowiązywać od 1 lutego br., wyniosą około 6 mld zł. Podatek bankowy to proste i skuteczne narzędzie polityki fiskalnej rządu - mówi dr Mariusz Andrzejewski. Podkreśla, że na pewno banki będą szukały sposobu na tzw. optymalizację podatkową w zakresie podatku bankowego, ale wydaje się, że nie będzie to takie łatwe jak w przypadku podatku CIT.

Dlaczego trzeba szybko uchwalić nową ustawę o VAT

Bez nowej ustawy dochody z VAT-u mogą być w 2016 roku jeszcze niższe niż w bieżącym 2015 roku twierdzi prof. dr hab. Witold Modzelewski. Profesor Modzelewski wskazuje jednocześnie sześć metod „nowoczesnego zarządzania” VAT, które w dzisiejszym stanie prawnym są faktycznie bezkarne. Te i inne „patenty” powodują bezpowrotną utratę dochodów budżetowych w wysokości nawet 40 mld zł w 2015 roku.

Unikanie opodatkowania dochodów z należności licencyjnych

O ile międzynarodowe unikanie opodatkowania dochodów z należności licencyjnych stanowi atrakcyjny mechanizm pozwalający na redukcję opodatkowania spółki płacącej te należności do powiązanej jednostki zagranicznej, to samo wykorzystanie mechanizmów należności licencyjnych stanowi jedną z najbardziej skutecznych odmian transferu zysków o pasywnym charakterze. Jest to metoda wysoce bezpieczna z perspektywy podatkowej, oczywiście o ile wartość należności licencyjnych płaconych pomiędzy dwoma jednostkami nie odbiega od ich wartości rynkowej, w czym należy upatrywać potencjalnych ryzyk podatkowych.

Optymalizacja VAT - dzielenie lub łączenie usług

Umiejętne łączenie lub dzielenie świadczeń może się podatkowo opłacać. Będzie tak dopóty, dopóki będą obowiązywać różne stawki na różne usługi. Zasadniczo problem dotyczy dwóch kwestii. Po pierwsze, ustalenia, czy oferowane przez podatnika usługi są świadczeniem kompleksowym, do którego stosuje się jedną stawkę VAT, czy świadczeniami odrębnymi, opodatkowanymi według stawek dla nich właściwych. Nawet jednak, gdy usługa zostanie uznana za kompleksową, pojawia się druga wątpliwość – co jest świadczeniem głównym decydującym o stawce podatku dla całej usługi. Przedsiębiorcy albo więc dzielą usługi, albo je łączą, wybierając przy tym – jako dominujące – te, które są opodatkowane niższą stawką podatku. Nie zawsze udaje im się obronić to w urzędzie i w sądzie.

Spółki na Cyprze - przymusowe likwidacje i przejęcie majątków

W lipcu tego roku w oficjalnym Dzienniku Urzędowym Republiki Cypru ukazała się lista spółek, które w przeciągu trzech miesięcy od dnia publikacji listy, mają zostać z urzędu rozwiązane i wykreślone z rejestru. W konsekwencji, ich majątki mogą ulec przepadkowi na rzecz Skarbu Państwa. Termin minął 17 października 2015 roku. Czy właściciele tych spółek byli przygotowani na taki scenariusz?

Wdrożenie ustawodawstwa FATCA w Polsce coraz bliżej

Wdrożenie ustawodawstwa FATCA, które ma zapobiegać wykorzystywaniu zagranicznych instytucji finansowych do ukrywania dochodów i tworzenia struktur agresywnego planowania podatkowego przez amerykańskich podatników, przewiduje ustawa przyjęta w piątek 25 września 2015 r. przez Sejm.

Obowiązek poinformowania organów podatkowych o operacjach optymalizacyjnych

W naszym systemie podatkowym powinny pojawić się przepisy, które obligowałyby podatników w pewnych sytuacjach do zgłoszenia administracji podatkowej stosowania legalnych metod uzyskiwania oszczędności podatkowych (tzw. optymalizacji podatkowej). Tak twierdzi profesor Witold Modzelewski z Instytutu Studiów Podatkowych, prezentując jednocześnie istotne elementy tych unormowań.

Podatnicy VAT siedzą na minie, którą tworzy art. 108 ustawy o VAT

Dziś (prawie) każdy przedsiębiorca będący podatnikiem podatku od towarów i usług może posiadać nieujawnione zaległości w tym podatku. Dlaczego? Bo zdarza się, że kupują towary i usługi od podmiotów, które nie są formalnie podatnikami tego podatku.

Zagraniczne firmy nie płacą CIT

Polski budżet traci rocznie dziesiątki miliardów złotych z powodu unikania opodatkowania CIT przez międzynarodowe firmy; jestem zszokowany, że rząd odstąpił od wprowadzenia klauzuli przeciw unikaniu opodatkowania - podkreśla prof. Dominik Gajewski z Rady Konsultacyjnej Prawa Podatkowego. Komisja Europejska zdiagnozowała ok. 600 instrumentów agresywnej optymalizacji podatkowej stosowanej przez międzynarodowe holdingi.

Neneman: agresywna optymalizacja podatkowa nawet jeśli legalna, to niemoralna

Agresywna optymalizacja podatkowa, w efekcie której część koncernów zagranicznych i polskich dużych przedsiębiorstw zamiast 19 proc. CIT, płaci kilka proc. podatku jest niemoralna i nieuczciwa, nawet jeśli jest legalna - mówi PAP wiceminister finansów Jarosław Neneman.

Kilka krajów wypadło z listy rajów podatkowych

Kilka krajów, głównie z rejonu Karaibów, ale także Gibraltar zostało skreślonych z listy rajów podatkowych. Transakcje z podmiotami zarejestrowanymi w nich nie powinny już budzić takich podejrzeń fiskusa, jak do tej pory.

W sprawie WGI zignorowano tropy prowadzące do rajów podatkowych

W głośnej sprawie WGI został ujawniony kolejny wątek. Tym razem dotyczący niewłaściwego funkcjonowania państwowych organów ścigania. ABW zignorowała w tej sprawie tropy prowadzące do rajów podatkowych.

Skrócenie listy rajów podatkowych od 19 maja 2015 r.

Niedawne skrócenie listy tzw. rajów podatkowych o siedem takich obszarów oznacza m.in. zmniejszenie liczby podmiotów podlegających regulacjom ws. opodatkowania dochodów zagranicznej spółki kontrolowanej, tzw. CFC – wskazuje ekspert z Kancelarii SPCG. Chodzi o wejście w życie 19 maja 2015 r. dwóch rozporządzeń ministra finansów z dnia 23 kwietnia 2015 r. ws. określenia krajów i terytoriów stosujących szkodliwą konkurencję podatkową (tzw. rajów podatkowych) - w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych i w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych.

Optymalizacja podatkowa w VAT, schematy i skutki

Do większości „agresywnych” struktur optymalizacyjnych w podatku od towarów i usług ma zastosowanie art. 108 ustawy o VAT – twierdzi profesor Witold Modzelewski.

Opodatkowanie zagranicznych spółek kontrolowanych CFC a optymalizacja podatkowa

Dochody zagranicznych spółek kontrolowanych (Controlled Foreign Corporation – CFC), zgodnie ze mianami obowiązującymi od 1 stycznia 2015 r., podlegają opodatkowaniu. Celem wprowadzenia nowych rozwiązań jest przeciwdziałanie mechanizmom umożliwiającym opodatkowanie dochodu w kraju o korzystniejszych zasadach opodatkowania. Czy oznacza to koniec optymalizacji podatkowej?

Nabywanie korzyści umownych

Nabywanie korzyści umownych (ang. „treaty-shopping”) polega na wykorzystaniu dobrodziejstw danej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania przez podmiot mający siedzibę na terytorium państwa, które nie jest stroną tej umowy i tym samym nie jest objęte jej zakresem podmiotowym. Osoba niebędąca rezydentem żadnego z państw – stron danej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania może uzyskać korzyści podatkowe przewidziane w tej umowie, jeżeli jej postanowienia zostaną zastosowane do transakcji finansowych dokonywanych przez tą osobę.

Regulacje CFC - niezgodne z Konstytucją i prawem UE?

Obowiązujące od 1 stycznia 2015 r. regulacje CFC (art. 30f ustawy o PIT oraz art. 24a ustawy o CIT) mogą wbrew intencji ustawodawcy objąć znacznie mniejszy krąg podmiotów niż wynikałoby to z samego brzmienia ww. przepisów. Założeniem ustawodawcy było m.in. opodatkowanie 19% podatkiem dochodowym dochodów kontrolowanych przez polskiego podatnika spółek zagranicznych, położonych w państwach, w których poziom opodatkowania podatkiem dochodowym jest niższy niż 14,25%, przy założeniu, że ponad 50% przychodów tych spółek ma pasywny charakter. W oczywisty sposób regulacja ta wymierzona jest przede wszystkim w spółki cypryjskie, szeroko wykorzystywane do optymalizacji opodatkowania zysków z papierów wartościowych sensu largo. Niejako "przy okazji" ww. regulacje znajdą zastosowanie do spółek z innych państw UE (np. Irlandia, Bułgaria), które wbrew postanowieniom prawa wspólnotowego będą podlegać dyskryminacji podatkowej.

Klauzula przeciwko unikaniu opodatkowania - nowelizacja Ordynacji podatkowej

Rząd zajmie się projektem nowelizacji Ordynacji podatkowej. Nowe regulacje wprowadzają tzw. klauzulę przeciwko unikaniu opodatkowania, różnicują wysokość odsetek karnych od zobowiązań podatkowych oraz wprowadzają zmiany w zasadach wydawania interpretacji podatkowych.

Ministerstwo Finansów walczy z optymalizacją podatkową

Zdaniem ministra finansów Mateusza Szczurka, wykorzystywana przez firmy agresywna optymalizacja podatkowa obniża dochody państwa o miliardy złotych. Ministerstwo Finansów przygotowało zmiany, które mają zniechęcić firmy do jej stosowania.

Legalizm czy bezkarność „luksemburskiej” optymalizacji podatkowej: trzeba ujawnić tajne porozumienia

Czy ktoś, kto wchodzi w tajne porozumienia z innymi państwami, aby uchylić się od płacenia podatku w swoim kraju, gdzie uzyskał dochody, postępuje w sposób naganny i - mówiąc kolokwialnie - okrada (oczywiście nie w sensie prawnym) swoje państwo i pośrednio tych wszystkich, którzy nie wchodzą w to porozumienie? Takie pytanie stawia (i na nie odpowiada) profesor Witold Modzelewski z Instytutu Studiów Podatkowych.

Opodatkowanie kontrolowanych spółek zagranicznych (CFC) od 1 stycznia 2015 r.

Od 1 stycznia 2015 r. wchodzą w życie nowe zasady opodatkowania kontrolowanych spółek zagranicznych (CFC). Raje podatkowe staną się przez to mniej atrakcyjne.

Nowa dyrektywa UE przeciw unikaniu opodatkowania

9 grudnia 2014 r. Rada do spraw Gospodarczych i Finansowych (ECOFIN) przyjęła dyrektywę dotyczącą automatycznej wymiany informacji w zakresie podatków. Zasadniczym celem nowej dyrektywy jest uniemożliwienie ukrywania kapitału za granicą lub aktywów, od których należny jest podatek oraz poprawa skuteczności poboru podatków.

MF nie może oszacować skali transferów do rajów podatkowych

Oszacowanie skali transferów do rajów podatkowych, jakich dokonują polskie firmy, jest w tej chwili niewykonalne. Podatnicy stosują bowiem zbyt skomplikowane i różnorodne mechanizmy w kontaktach z zagranicznymi podmiotami, podaje Ministerstwo Finansów.

Oszustwa w VAT na rynku paliwowym - list ostrzegawczy MF

Przedsiębiorcy zajmujący się obrotem paliwami ciekłymi są szczególnie narażeni na oszustwa podatkowe związane z VAT, powinni zachować szczególną ostrożność - informuje Ministerstwo Finansów w tzw. publicznym liście ostrzegawczym przekazanym PAP.

Większa kontrola transakcji między podmiotami powiązanymi

Ministerstwo Finansów bardziej szczegółowo zbada, czy transakcje i zmiany organizacyjne w ramach jednej grupy mają uzasadnienie biznesowe, czy służą jedynie korzyści podatkowej. Najbardziej narażone na kontrolę są firmy, które dokonują transakcji z podmiotami zagranicznymi, w szczególności mającymi siedzibę lub zarząd w krajach, gdzie obowiązują niższe stawki podatkowe niż w Polsce.

Dochody zagranicznych spółek kontrolowanych - zmiany od 1 stycznia 2015 r.

Od 1 stycznia 2015 r. zaczną obowiązywać regulacje uniemożliwiające firmom wyprowadzanie zysków do rajów podatkowych. Istotą zmian (w ustawie o CIT i PIT) jest uwzględnienie w dodatkowym zeznaniu podatkowym dochodów zagranicznych kontrolowanych spółek (CFC) i opodatkowanie ich 19-proc. podatkiem.

REKLAMA