REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Transport, Cło

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Pakiet Mobilności – skutki dla firm transportowych

Ogłoszony przez Komisję Europejską projekt zmian sprawił, że w branży transportowej zawrzało. Pakiet Mobilności, bo o nim mowa, wprowadził wiele niepokoju wśród właścicieli firm oraz samych kierowców. Drżąc przed nieznanym, branża odpycha od siebie wizję modyfikacji zapisów ustawy, traktując je jako zło konieczne. Jednak dokładne analizy propozycji KE i porównanie ich z obecnym stanem prawnym pozwalają wyciągać wnioski zgoła odmienne od ogólnej katastroficznej wizji dla transportu międzynarodowego.

Kary za nieprawidłowy przewóz tzw. olejów smarowych

Ministerstwo Finansów ostrzega przed przewozem tzw. olejów smarowych (różna nazwa handlowa) klasyfikowanych do kodów CN od 27101971 do 27101999, przemieszczanych przez obszar RP w ramach dostaw wewnątrzwspólnotowych i w obrocie krajowym, z użyciem cystern samochodowych oraz zbiorników z tworzyw sztucznych o pojemności 1000 l (tzw. „mauzerów"), przewożonych na naczepach samochodowych bez oznakowania znormalizowanymi tablicami ADR.

System monitorowania przewozu SENT – nowy obowiązek przedsiębiorców

18 kwietnia 2017 roku weszły w życie nowe przepisy Ustawy o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów, na mocy których wszystkie firmy trudniące się przewozem towarów wrażliwych – np. paliw silnikowych i pochodnych, olejów smarowych, olejów roślinnych, suszu tytoniowego czy alkoholu całkowicie skażonego – mają obowiązek rejestrowania tych przewozów za pośrednictwem elektronicznego rejestru zgłoszeń SENT. Za niewywiązanie się z nowych obowiązków ustawodawca przewidział poważne kary. Grzywna może sięgać aż 20 tys. złotych.

Platforma Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych - czym jest i jak będzie rozwijana

30 maja 2017 r. w Ministerstwie Finansów odbyła się publiczna prezentacja założeń projektu Ministerstwa Finansów Platforma Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych. Do końca stycznia 2021 roku ma zostać wdrożonych 11 e-usług, które znacznie usprawnią przedsiębiorcom i podatnikom realizację ich obowiązków w obszarze celnym i akcyzowym.

REKLAMA

Dodatkowe obowiązki związane z przewozem towarów wrażliwych

W dniu 18 kwietnia weszła w życie ustawa z 9 marca 2017 r. o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów (Dz.U. z 2017 r., poz. 708), zwana „pakietem przewozowym”. W ocenie twórców ma ona stanowić skuteczny mechanizm przeciwdziała procederowi, jakim jest wyłudzanie przez nieuczciwych podatników podatku VAT i akcyzy w przypadku obrotu tzw. towarami wrażliwymi (m.in. alkohol, paliwa, susz tytoniowy). Realizacja zamierzenia będzie możliwa za sprawą szeregu obowiązków nałożonych na podmioty uczestniczące w przewozie towarów – zarówno jako wysyłający, odbierający, jak również jako przewoźnicy.

Pakiet przewozowy uszczelni system podatkowy

3 kwietnia 2017 r. ustawa o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów została opublikowana w Dzienniku Ustaw i wejdzie w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia. Tzw. pakiet przewozowy będzie narzędziem uszczelniającym system podatkowy. Ustawa określa zasady oraz odpowiedzialność za naruszenie obowiązków związanych z drogowym przewozem towarów.

Jak wypełnić formularz wpłaty gotówkowej oraz polecenie przelewu do urzędu skarbowego

Od 1 marca 2017 r. obowiązuje nowy wzór formularza wpłaty gotówkowej oraz polecenia przelewu na rachunek bankowy urzędu skarbowego, który należy stosować wyłącznie do dokonywania wpłaty gotówkowej lub polecenia przelewu cła, podatków od importu towarów oraz mandatów, kar pieniężnych i innych należności związanych z importem towarów. Jak prawidłowo wypełnić ten formularz?

Pakiet przewozowy - monitorowanie drogowego przewozu towarów

10 marca 2017 r. Sejm przyjął niektóre poprawki Senatu i uchwalił tzw. pakiet przewozowy, czyli ustawę o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów. Ustawa ta jest częścią pakietu regulacji, mających na celu walkę z wyłudzeniami w VAT i podatku akcyzowym. Ustawa wejdzie w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, z wyjątkiem kilku przepisów (dot. m.in. kar), które wchodzą w życie 1 maja 2017 r.

REKLAMA

Kierowcy ucierpią na nowych przepisach o delegowaniu pracowników

Firmy transportowe i logistyczne stracą na planowanych przez Komisję Europejską zmianach w przepisach o delegowaniu pracowników. Jeśli branża nie zostanie wyłączona z tych przepisów, to kierowca przejeżdżający przez dany kraj będzie traktowany jak pracownik oddelegowany. Oznacza to, że będą mu przysługiwać takie same stawki wynagrodzenia czy urlopy jak osobom pracującym w danym kraju. To zwiększy obowiązki administracyjne firm i wprowadzi duże zamieszanie w rozliczaniu pracy kierowców.

Obowiązek podatkowy przy świadczeniu usług transportowych

Kiedy powstaje obowiązek podatkowy w przypadku wykonania usługi polegającej na przewozie towarów. W jakim miesiącu ująć usługę transportową w ewidencji i kiedy powinna zostać rozliczona w deklaracji VAT?

Pakiet przewozowy, czyli dalsze uszczelnianie systemu podatkowego

Projekt ustawy o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów, który został przyjęty przez rząd 24 stycznia 2017 r., zakłada wprowadzenie tzw. pakietu przewozowego, który będzie kolejnym narzędzie do uszczelnienia systemu podatkowego.

System zarejestrowanych eksporterów REX

Na początku tego roku uruchomiony został system zarejestrowanych eksporterów REX. Po rejestracji w tym systemie eksporter może wystawić oświadczenie o pochodzeniu umożliwiające skorzystanie z preferencji celnych dla towarów importowanych do Unii Europejskiej. Natomiast eksporterzy, którzy nie zarejestrują się w systemie mogą potwierdzać preferencyjne poprzez oświadczenia do przesyłek o wartości do 6000 euro.

Kiedy koszty transportu zwiększają podstawę opodatkowania w VAT

W celu ustalenia kiedy koszty transportu zwiększają podstawę opodatkowania w podatku VAT dostawy towaru, trzeba odróżnić dwie sytuacje. Inaczej przedstawia się sytuacja gdy dostawa towaru i koszty transportu stanowią świadczenie kompleksowe tzn. dostawa towarów jest ściśle powiązana z transportem, a inaczej kiedy transport towarów stanowi usługę niezależną.

Rejestracja unijnych eksporterów w systemie REX

Od 1 stycznia 2017 r. dla celów stosowania ogólnego systemu preferencji taryfowych (GSP) obowiązuje nowy system dokumentowania pochodzenia towarów za pomocą oświadczeń o pochodzeniu towaru sporządzanych przez zarejestrowanych do tego celu eksporterów i ponownych nadawców. Zasady ustalania pochodzenia towarów nie ulegają zmianie, zmieni się jedynie metoda dokumentowania pochodzenia.

Uwaga na wyłudzających pieniądze na należności celne

W ostatnich tygodniach miały w Polsce miejsce przypadki oszustwa polegającego na wyłudzaniu dużych kwot pieniędzy od osób starszych jako opłaty celnej za paczki wysyłane z zagranicy.

Stawki podatku od środków transportowych w 2017 r.

Minister Rozwoju i Finansów w drodze obwieszczenia określił minimalną wysokość stawek podatku od środków transportowych, jakie będą obowiązywały w 2017 r. Stawki te pozostaną na takim samym poziomie jak w roku 2016.

Przestępstwa i wykroczenia skarbowe w zakresie cła i obrotu zagranicznego

Kodeks karny skarbowy formułuje katalog zachowań określających dyspozycje czynów zabronionych skierowanych przeciwko obowiązkom celnym oraz zasadom obrotu z zagranicą towarami i usługami. W zależności od wagi czynu, wyróżnia się przestępstwa skarbowe oraz wykroczenia skarbowe.

Rodzaje procedur uproszczonych w prawie celnym

Określone w prawie celnym procedury uproszczone wykorzystywane są przy odprawie towarów niewspólnotowych przywożonych na teren Unii Europejskiej. Zastosowanie tych procedur umożliwia przedsiębiorcom uzyskanie oszczędności poprzez szybsze zwolnienie środka transportu oraz skrócenie czasu oczekiwania na wydanie towaru. Dodatkową zaletą ich stosowania jest zwiększenie wiarygodności wobec kontrahentów przez przedsiębiorców, którzy uzyskali odpowiednie pozwolenie organu celnego.

16 sierpnia 2016 r. startuje system AIS/ICS

Jak informuje Ministerstwo Finansów system AIS/ICS, którego ogólnopolskie uruchomienie nastąpiło 16 sierpnia 2016 r. o godzinie 7:00, zastąpi dotychczasowy system ICS. System AIS/ICS umożliwia elektroniczne przesyłanie przywozowych deklaracji skróconych dla towarów przywożonych na obszar celny Unii Europejskiej z krajów trzecich.

Zmiany w prawie celnym 2016

Ułatwienia w korzystaniu z procedury TIR, czy wprowadzenie samoobsługi celnej to niektóre ze zmian, które wprowadza nowelizacja ustawy – prawo celne, podpisana 26 lipca przez Prezydenta RP. Nowe przepisy są zgodne z unijnym kodeksem celnym i mają zapewnić jednolite stosowanie przepisów na obszarze celnym Unii Europejskiej.

Nowe zasady dokonywania zgłoszenia INTRASTAT

Resort finansów opublikował projekt rozporządzenia w sprawie zgłoszeń INTRASTAT. Projekt uwzględnia zmiany w Prawie celnym, które zakładają, że zgłoszenie INTRASTAT i korekta zgłoszenia INTRASTAT będą dokonywane tylko elektronicznie. Nie będzie już funkcjonowała papierowa wersja. Tylko korekty zgłoszeń dokonanych w postaci papierowej przed dniem wejścia w życie rozporządzenia będą mogły być dokonane w postaci papierowej.

Dostosowanie ustawy Prawo Celne do Unijnego Kodeksu Celnego

Na terenie całej Unii Europejskiej od dnia 1 maja 2016 r. obowiązuje Unijny Kodeks Celny, a także wydane w celu jego wykonania rozporządzenie wykonawcze i delegowane. Nowe regulacje wprowadzone w unijnym prawie celnym spowodowały potrzebę aktualizacji dotychczasowych krajowych aktów prawnych, w tym m.in. ustawy Prawo Celne.

Ustawa o Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) - od 1 stycznia 2017 r.

Wiceminister finansów Marian Banaś poinformował, że zaplanowany na 1 stycznia 2017 r. termin wejścia w życie ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) nie jest zagrożony. Zmiany doprowadzą do konsolidacji służb skarbowych i celnych.

Weryfikacja certyfikatów AEO i pozwoleń celnych po zmianie unijnych przepisów celnych

Z uwagi na wejście w życie nowych unijnych przepisów celnych organy celne dokonają ponownej weryfikacji wszystkich certyfikatów AEO wydanych przed 1 maja 2016 r. wraz z innymi pozwoleniami wydanymi na podstawie Wspólnotowego Kodeksu Celnego. Kontrola pozwoleń zostanie przeprowadzona przez właściwe jednostki Służby Celnej.

Ułatwienia w prawie celnym

Ułatwienia w korzystaniu z procedury TIR czy wprowadzenie samoobsługi celnej to niektóre ze zmian, które wprowadza nowelizacja ustawy – Prawo celne, uchwalona przez Sejm. Nowe przepisy są zgodne z unijnym kodeksem celnym i mają zapewnić jednolite stosowanie przepisów na obszarze celnym Unii Europejskiej.

Jakie zmiany wprowadził Unijny Kodeks Celny

Od 1 maja 2016 r. obowiązują regulacje wprowadzone przez Unijny Kodeks Celny, które mają istotne znaczenie dla wszystkich podmiotów dokonujących międzynarodowego obrotu towarami. Podmioty te powinny zbadać i dostosować przeprowadzane przez siebie operacje celne do nowych przepisów.

Jaki skutki wywołuje wystawienie błędnej faktury przy zleceniu transportowym

W wyniku rozwoju branży transportowej pojawiło się wiele praktyk oraz zapisów umownych, które z powodu ich wielokrotnego powielania wpisały się na stałe do kanonu umów transportowych. Jednym z takich standardowych zapisów w zleceniu transportowym jest ten wskazujący, że kontrahentowi przysługuje prawo do wstrzymania lub odmowy zapłaty przewoźnego z uwagi na błędy w wystawionej przez przewoźnika fakturze VAT.

Dług celny – zmiany od 1 maja 2016 r.

Po wejściu w życie 1 maja 2016 r. Unijnego Kodeksu Celnego uległy niewielkim zmianom zasady powstawania długu celnego, określania, powiadamiania oraz księgowania należności celnych. W UKC uregulowano kompleksowo kwestię poboru odsetek od należności celnych.

Wartość celna towarów – zmiany od 1 maja 2016 r.

Zakres zmian w unijnych przepisach dotyczących ustalania wartości celnej towarów (wynikający z Unijnego Kodeksu Celnego, rozporządzenia wykonawczego i rozporządzenia delegowanego) jest zdeterminowany członkostwem Unii Europejskiej w Światowej Organizacji Handlu (WTO) i obowiązującym w ramach tej organizacji Porozumieniem w sprawie stosowania Artykułu VII Układu ogólnego w sprawie taryf celnych i handlu GATT (Kodeks Wartości Celnej).

Wiążąca informacja o pochodzeniu (WIP)

Wiążąca informacja o pochodzeniu (WIP) jest decyzją wydawaną przez organ celny, na wniosek i nie zastępuje dowodu pochodzenia towaru, ale w przypadku jej stosowania posiadacz musi być w stanie udowodnić, że dany towar i okoliczności decydujące o nabyciu pochodzenia odpowiadają pod każdym względem towarom i okolicznościom opisanym w informacji.

Unijny Kodeks Celny - pochodzenie towarów

Po wejściu w życie 1 maja 2016 r. Unijnego Kodeksu Celnego uległy pewnym modyfikacjom zasady potwierdzania pochodzenia towarów.

Wiążąca Informacja Taryfowa (WIT) po 1 maja 2016 r.

Po wejściu w życie Unijnego Kodeksu Celnego, tj. od 1 maja 2016 r., decyzje WIT nadal są ważne na całym obszarze celnym Unii Europejskiej. Decyzje WIT uzyskane przed tą datą zachowają swoją ważność przez okres, na który zostały wydane, tj. przez 6 lat, o ile nie zajdzie przesłanka utraty ważności decyzji WIT. Decyzje WIT wydane po tej dacie będą ważne przez 3 lata, o ile nie zajdzie przesłanka utraty ważności decyzji WIT.

Wolny obszar celny według Unijnego Kodeksu Celnego

W związku z obowiązywaniem od 1 maja 2016 r. przepisów Unijnego Kodeksu Celnego, stosowanie procedury wolnego obszaru celnego, jak i zamknięcie procedury wolnego obszaru celnego odbywa się na podstawie przepisów nowego prawa unijnego. Przy czym, zgoda na prowadzenie działalności w wolnym obszarze celnym lub składzie wolnocłowym udzielona na podstawie przepisów dotychczasowych zachowuje swoją ważność także po 1 maja 2016 r.

Nowelizacja Prawa celnego 2016 - dostosowanie do Unijnego Kodeksu Celnego

Rada Ministrów przyjęła 26 kwietnia 2016 r. projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo celne oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez ministra finansów. Zaproponowano zmiany w przepisach celnych w związku z ustanowieniem unijnego kodeksu celnego, który wraz z rozporządzeniami unijnymi stosowany będzie we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej od 1 maja 2016 r.

Wywóz towarów poza obszar celny UE – zmiany od 1 maja 2016 r.

Od 1 maja 2016 r. zaczną obowiązywać zmiany w prawie celnym, które obejmują m.in. zasady dotyczące wywozu towarów poza obszar celny Unii Europejskiej. Przejrzyjmy się nowym regulacjom, a także przepisom jakie będą obowiązywały w okresie przejściowym.

Obliczanie należności celnych od 1 maja 2016 r.

Przepisy Unijnego Kodeksu Celnego będą miały zastosowanie od 1 maja 2016 r., gdy odnoszące się do Kodeksu akty delegowane i wykonawcze zostaną przyjęte i wejdą w życie. Kodeks wprowadza wiele ważnych zmian dla przedsiębiorstw, w tym dotyczących zasad obliczania należności celnych.

Unijny Kodeks Celny - przepisy wykonawcze

Z końcem grudnia ubiegłego roku zostały opublikowane dwa bardzo ważne dla nowego porządku celnego akty prawne w Unii Europejskiej. Są to przepisy umożliwiające wykonanie Unijnego Kodeksu Celnego z dnia 9 października 2016 r. Nowe regulacje unijne dotyczące prawa celnego wejdą w życie dnia 1 maja 2016 r.

Koszty transportu w podstawie opodatkowania VAT

W celu ustalenia kiedy koszty transportu zwiększają podstawę opodatkowania dostawy towaru w podatku VAT, należy odróżnić dwa przypadki. Inna jest sytuacja kiedy dostawa towaru i koszty transportu stanowią świadczenie kompleksowe, tzn. dostawa towarów jest ściśle powiązana z transportem, a inna kiedy transport towarów stanowi usługę niezależną.

Zmiany w przepisach dotyczących składu celnego od 1 maja 2016 r.

Unijny Kodeks Celny, którego przepisy zaczną obowiązywać od 1 maja 2016 r., przewiduje szereg istotnych zmian w prawie celnym. Głównym celem zmian jest uproszczenie prawodawstwa celnego oraz ujednolicenie obsługi obrotu towarowego z zagranicą w całej Unii Europejskiej poprzez harmonizację zasad wymiany informacji i zakresu danych. Nowe regulacje pojawią się m.in. w obszarze dotyczącym składu celnego.

Istotne zmiany w przepisach dotyczących tranzytu unijnego i tranzytu TIR od 1 maja 2016 r.

Postanowienia nowego Unijnego Kodeksu Celnego będą miały zastosowanie od 1 maja 2016 r. Kodeks przewiduje wiele istotnych zmian mających na celu m.in. uproszczenie prawodawstwa celnego oraz ujednolicenie obsługi obrotu towarowego z zagranicą w całej UE poprzez harmonizację zasad wymiany informacji i zakresu danych. Istotne zmiany pojawią się w przepisach dotyczących tranzytu unijnego i tranzytu TIR.

Rewolucyjne zmiany w prawie celnym od 1 maja 2016 r.

Nowe przepisy unijne w zakresie prawa celnego zaczną obowiązywać od 1 maja 2016 r. W efekcie wprowadzanych zmian Wspólnotowy Kodeks Celny z dnia 12 października 1992 r. jak i Rozporządzenie Wykonawcze nr 2454/93 z dnia 2 lipca 1993 r. stracą swoją moc prawną, zastosowanie będzie miał Unijny Kodeks Celny oraz przepisy wykonawcze. Nowe regulacje celne w sposób zasadniczy zmienią rzeczywistość w zakresie handlu międzynarodowego i wprowadzą nowe rozwiązania do polskiego porządku prawnego.

Zasady przyznawania statusu upoważnionego przedsiębiorcy (AEO) po 1 maja 2016 r.

Na początku maja bieżącego roku, wraz z wejściem w życie nowego Unijnego Kodeksu Celnego, zmianie ulegną zasady dotyczące przyznawania statusu AEO. Nowe regulacje wprowadzają zmiany w zakresie warunków przyznawania certyfikatu upoważnionego przedsiębiorcy, jego charakter, jak również zakres przyznania.

Uszczelnienie systemu celnego w UE – zmiany dla eksporterów i importerów od 1 maja 2016 r.

Przyspieszenie i uproszczenie procedur celnych, skuteczniejsze pobieranie cła, wprowadzenie elektronicznego obiegu dokumentów oraz ujednolicenie przepisów w krajach członkowskich UE – to główne cele Unijnego Kodeksu Celnego, którego przepisy wchodzą w życie od 1 maja 2016 r. Eksporterzy i importerzy muszą przygotować się do tych nowych regulacji, które w kilku obszarach oznaczają rewolucję.

Unijny Kodeks Celny - procedura odprawy scentralizowanej

Postanowienia Unijnego Kodeksu Celnego (UKC) będą miały zastosowanie od 1 maja 2016 r., gdy odnoszące się do UKC akty delegowane i wykonawcze zostaną przyjęte i wejdą w życie. Kodeks wprowadza wiele istotnych zmian dla przedsiębiorstw, w tym zmiany w procedurze odprawy scentralizowanej realizowanej na terenie kraju.

Unijny Kodeks Celny - procedura wpisu do rejestru zgłaszającego

Postanowienia Unijnego Kodeksu Celnego będą miały zastosowanie od 1 maja 2016 r., gdy odnoszące się do niego akty delegowane i wykonawcze zostaną przyjęte i wejdą w życie. Kodeks wprowadza wiele istotnych zmian dla przedsiębiorstw, m.in. w procedurze wpisu do rejestru zgłaszającego.

Wspólna Taryfa Celna i klasyfikacja towarów

Po wejściu w życie unijnego kodeksu celnego, tj. od 1 maja 2016 r., zasady stosowania Wspólnej Taryfy Celnej nie zmieniają się. Podstawą należności celnych przywozowych i wywozowych jest Wspólna Taryfa Celna. Inne środki, ustanowione w przepisach unijnych regulujących określone dziedziny wymiany towarowej, stosowane są w zgodnie z klasyfikacją taryfową danych towarów.

Upoważniony przedsiębiorca AEO – zmiany 2016

Od 1 maja 2016 r., w związku z rozpoczęciem stosowania przepisów Unijnego Kodeksu Celnego istniejące świadectwa AEO podlegają ponownej ocenie i pozostają ważne do momentu jej przeprowadzenia. Ponowna ocena, zgodnie z art. 345 rozporządzenia wykonawczego, powinna być przeprowadzona do 1 maja 2019 r. Ponowna ocena istniejących świadectw AEO będzie przeprowadzana sukcesywnie, o czym posiadacze statusu AEO zostaną poinformowani przez właściwą Izbę Celną.

Dane celne będą przechowywane tylko na nośnikach elektronicznych

Wprowadzenie, najpóźniej do końca 2020 r. pełnej elektronizacji wymiany i przechowywania danych celnych przewiduje opublikowany projekt nowelizacji prawa celnego, który ma dostosować polskie przepisy do Unijnego Kodeksu Celnego.

Ponowna ocena pozwoleń w sprawach celnych wydanych przed 1 maja 2016 roku

Przepisy Unijnego Kodeksu Celnego (UKC) zastąpią od 1 maja 2016 r. Wspólnotowy Kodeks Celny (WKC). Ministerstwo Finansów informuje, że pozwolenia wydane na podstawie WKC lub Rozporządzenia Wykonawczego (RWKC), które nie są ograniczone terminem ważności (tj. wydane zostały na czas nieokreślony) pozostają nadal ważne w dniu 1 maja 2016 r., aż do czasu dokonania przez organ celny ponownej oceny tych pozwoleń. Pozwolenia takie powinny zostać ponownie ocenione w terminie do dnia 1 maja 2019 r.

Potwierdzenie unijnego statusu celnego towarów – zmiany od 1 maja 2016 r.

Potwierdzenie unijnego statusu celnego towarów jest środkiem udowodnienia wobec organu celnego, że towary nie podlegają dozorowi celnemu, gdyż znajdują się w swobodnym obrocie na obszarze celnym Unii Europejskiej. Jakie zmiany w zakresie potwierdzenia unijnego statusu celnego towarów będą obowiązywały od 1 maja 2016 r.?

REKLAMA