REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

E-firma, Internet

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak rozliczyć fakturę za reklamę w internecie

Firmy działające w branży internetowej, czyli m.in.: sklepy, portale czy serwisy internetowe korzystają z różnych form reklamy w wyszukiwarkach oraz serwisach social media. Obecne przedsiębiorcy najczęściej sięgają po reklamy w Google AdWords oraz na portalu Facebook. Jak prawidłowo rozliczyć fakturę dokumentującą wydatki na reklamę internetową?

Nowoczesna archiwizacja dokumentów papierowych w firmie

Przedsiębiorcy, którzy posługują się w działalności dużą ilością dokumentów, doskonale zdają sobie sprawę z tego jak trudne jest zorganizowanie ich obiegu i jakie komplikacje mogą się pojawić podczas ich archiwizacji. A przecież niektóre dokumenty przedsiębiorcy mają obowiązek przechowywać nawet przez okres kilkudziesięciu lat. Jak dobrze zabezpieczyć ten obszar?

Jak wybrać rozwiązanie dla JPK w środowisku SAP?

Jednolity Plik Kontrolny, który przedsiębiorcy (na początku ci najwięksi) muszą wdrożyć już od 1 lipca 2016 r., to kolejna już odsłona walki Ministerstwa Finansów o uszczelnienie polskiego systemu podatkowego. Zautomatyzuje wiele procesów związanych z kontrolą ksiąg podatkowych, oczyści rynek z firm stosujących nieuczciwe praktyki i - w założeniu - przyniesie fiskusowi wielomilionowe oszczędności. Niestety, dużym firmom na przygotowanie się do wymogów ustawodawcy, zostało bardzo mało czasu, a opieszałość - może drogo kosztować.

Będzie łatwiej kupować i sprzedawać przez internet

Komisja Europejska przedstawiła propozycje reform, które mają pozwolić konsumentom oraz firmom łatwiej kupować i sprzedawać produkty i usługi online w UE. Celem regulacji jest zniesienie barier, które od lat blokują jednolity rynek cyfrowy.

REKLAMA

Jak opodatkować sprzedaż w internecie

Uzyskiwanie dochodów ze sprzedaży w internecie oznacza konieczność rozliczenia się z urzędem skarbowym, nie zawsze jednak podatnik w tym celu musi zakładać działalność gospodarczą. Dochody pochodzące np. z wynajęcia powierzchni reklamowej na blogu można bowiem opodatkować podobnie jak dochody z najmu.

PIT przez Internet w systemie e-Deklaracje – pytania i odpowiedzi ekspertów MF

Aby wypełnić i złożyć zeznanie podatkowe PIT nie trzeba odwiedzać Urzędu Skarbowego i stać w tamtejszych kolejkach. Wszystko można załatwić nie wychodząc z domu, przez Internet m.in. za pośrednictwem systemu e-Deklaracje. Jednak nawet ta wygodniejsza i szybsza forma czasem sprawia podatnikom kłopoty i budzi wątpliwości. Zostaną one omówione na podstawie pytań zadawanym ekspertom Ministerstwa Finansów na portalu szybkipit.pl.

Sprzedaż „wirtualnych przedmiotów” w grach komputerowych – skutki podatkowe

Znaczna część sieciowych gier komputerowych, czyli takich, w których jednocześnie może grać bardzo dużo osób, daje możliwość pozyskiwania „surowców” lub „przedmiotów”, które później w ramach gry mogą być odsprzedawane innym graczom. W związku z tym jaką stawką będzie objęta sprzedaż „towarów” pozyskanych w grze komputerowej, a ile trzeba będzie zapłacić od zysku ze zbycia „przedmiotów” wytworzonych w świecie wirtualnym?

Jak ustalić moment powstania przychodu przy sprzedaży domeny internetowej

Przychód z tytułu sprzedaży domeny internetowej powstaje w dniu wystawienia faktury lub otrzymania należności lub też w dniu zakończenia okresu utrzymania domeny w ramach abonamentu w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej.

REKLAMA

Jak chronić dane firmowe w internecie?

W świecie nowoczesnych technologii najdroższym towarem stała się informacja, a wraz z nią wszelkie dane – w tym dane firmowe. Podpowiadamy, jak uchronić przedsiębiorstwo przed zagrożeniami płynącymi z sieci i w jaki sposób zapewnić firmowym dokumentom bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni.

Zmiany w spółkach elektronicznie

Od 1 kwietnia 2016 r. w umowach spółek zawiązanych przez Internet (spółki jawne, komandytowe i sp. z o.o.) można dokonywać zmian w formie elektronicznej. Dotychczas w tej formie możliwe było właściwie jedynie zawiązanie tych spółek.

Internetowy dostęp do ZUS przez PUE pomaga w przetargach

Platforma Usług Elektronicznych ZUS ułatwia funkcjonowanie większości firm. W szczególności tych przedsiębiorców, którzy startują w przetargach. PUE ZUS umożliwia szybkie uzyskanie zaświadczenia o braku zaległości w składkach na ubezpieczenie społeczne, czy łatwiejsze odzyskanie nadpłaconych składek ubezpieczeniowych.

Bezpieczeństwo w e-fakturowaniu

Elektroniczne dokumenty, jak już wielokrotnie zauważaliśmy, to nieunikniona przyszłość: coraz częściej same pliki oraz systemy generujące lub analizujące e-dokumenty będą wypierać klasyczną kulturę papieru.

Podpis elektroniczny pozwala założyć firmę przez internet

Dysponując Profilem Zaufanym na ePUAP lub podpisem elektronicznym weryfikowanym certyfikatem kwalifikowanym można zarejestrować firmę w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Wniosek o wpis do CEIDG jest jednocześnie zgłoszeniem do ZUS/KRUS, GUS oraz naczelnika urzędu skarbowego.

Jak zarejestrować się na ePUAP i utworzyć Profil Zaufany

Rejestracja i założenie konta użytkownika na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej jest bardzo łatwe i szybkie. Kolejnym krokiem jest złożenie wniosku o wydanie bezpłatnego Profilu Zaufanego, którym będziemy zatwierdzać elektroniczne dokumenty w kontaktach z urzędami.

Potwierdzenie dostarczenia faktury korygującej w formie elektronicznej

Prowadzę sklep internetowy. Każdą sprzedaż dokumentuję fakturą, którą wysyłam razem z towarem. Gdy następuje zwrot towarów lub nabywca nie odbierze przesyłki, wystawiam fakturę korygującą. Nie zawsze kupujący potwierdza otrzymanie faktury korygującej. Czy mogę przyjąć, że skoro e-mail nie wrócił, to kupujący otrzymał fakturę korygującą?

Jak złożyć deklarację PIT przez internet

Składanie deklaracji rocznych PIT przez internet z roku na rok zyskuje na popularności – co za tym idzie obecnie coraz więcej osób rozlicza się z urzędem skarbowym online. Jakie są plusy takiego sposobu rozliczania podatków? Na co należy zwrócić szczególną uwagę przy składaniu deklaracji PIT przez internet?

Podpis elektroniczny z kwalifikowanym certyfikatem czy Profil Zaufany ePUAP - co wybrać?

Aktualnie przez internet (on-line) można założyć firmę, składać deklaracje podatkowe, załatwiać sprawy z ZUS-em czy urzędem miasta. Przedsiębiorcy mogą podpisywać dokumenty elektroniczne zasadniczo na dwa różne sposoby: podpisem elektronicznym z kwalifikowanym certyfikatem oraz w ramach Profilu Zaufanego ePUAP. Które narzędzie jest lepsze?

Reklama internetowa (Google AdWords, Facebook) - fakturowanie, księgowanie i rozliczanie VAT

Usługi świadczone przez Google AdWords lub Facebook służą promocji działalności reklamodawców i przyczyniania się do zwiększenia grona klientów. Każda z tych firm posiada swoją siedzibę na terenie Irlandii dlatego też faktury wystawiane przez te firmy, nieco różnią się w sposobie ich ujmowania w rozliczeniach księgowych od faktur krajowych. Ekspertka z ifirma.pl omawia obowiązek rejestracji do VAT-UE, zawartość i sposób księgowania tych faktur.

E-faktura – korzyści i wyzwania

Rynek faktury elektronicznej rośnie na całym świecie. Zgodnie z prognozą firmy Billentis zawartą w raporcie zatytułowanym E-Invoicing/E-Billing – entering new era 2015, spośród 500 miliardów faktur wymienianych na całym świecie w 2015 roku blisko 42 miliardy będą to faktury elektroniczne. Raport przewiduje, że w ciągu następnych pięciu lat roczna stopa stałego wzrostu powinna wynosić 10-20%. Ten szacunek pozostaje w zgodzie z badaniem przeprowadzonym na zlecenie European E-Invoicing Service Providers Association, które ogłosiło że porównując dane z 2013 i 2014 roku roczny wzrost liczby faktur elektronicznych wyniósł 17%. Wyzwania stojące przed rynkiem e-faktur omawia Bartłomiej Wójtowicz - Product Manager, Comarch EDI.

E-fakturowanie w firmie – jak zacząć?

Fakturowanie elektroniczne już wkrótce będzie powszechną koniecznością. Coraz więcej firm, kierując się wymogami oszczędności i ekologii będzie przechodziło na ten typ dokumentowania transakcji. Elektronika w obiegu gospodarczym będzie przypominać kręgi rozchodzące się na wodzie: kolejni kontrahenci unowocześniających się firm będą starali się dostosować do wymogów partnerów. Jak zacząć taki proces?

E-zakupy - jak nie dać się oszukać

Jak bezpiecznie kupować w sieci, jakie obowiązki ma sklep internetowy, jakie uprawnienia przysługują kupującym - radzą eksperci, prawnicy z Kancelarii Radców Prawnych Lubasz i Wspólnicy.

Jak zdobyć i utrzymać klienta sklepu internetowego?

Ponad połowa internautów kupuje w sklepach internetowych, kierując się przede wszystkim ceną, wygodą i łatwym dostępem do ofert różnych sklepów. Choć okazuje się, że jakość obsługi ma znaczenie zaledwie dla 18 proc. z nich, zignorowanie tej grupy może okazać się sprzedażowym strzałem w kolano. W dobie dokonujących się rewolucji technologiczno-mobilnych, wdrożenie w sklepie internetowym obsługi na poziomie marketingu 3.0 jest szansą na szybkie zdobycie przewagi konkurencyjnej.

Mobilne rozwiązania biznesowe to wzrost produktywności firmy

Wiele przedsiębiorstw wciąż nie planuje wdrożenia mobilnego modelu biznesowego, mimo że firmy realizujące skuteczne strategie w tym zakresie osiągają zwrot z inwestycji na poziomie 150%.

Ochrona danych przechowywanych w chmurze - przepisy i umowy

Technologie chmurowe pozwalają nie tylko obniżyć koszty i przyspieszyć niektóre procesy, lecz także zwiększyć bezpieczeństwo przechowywanych danych. Rośnie świadomość przedsiębiorców na temat tych zalet, choć wciąż zbyt mało mówi się o kwestiach prawnych związanych z chmurą. Prawnicy podkreślają, że użytkownicy chmury chronieni są zarówno przez przepisy prawa i umowy międzynarodowe, jak i przez odpowiednie postanowienia w umowach z dostawcami technologii.

Oprogramowanie biznesowe w chmurze – korzyści i bezpieczeństwo

Pozyskiwanie oprogramowania biznesowego jako usługi na bazie licencji lub subskrypcji dostarczanej za pośrednictwem chmury obliczeniowej jest z wielu powodów atrakcyjne. Jakie korzyści wiążą się z zastosowaniem oprogramowania w chmurze? Na ile jest to rozwiązanie bezpieczne dla firm?

Jak rozkręcić biznes internetowy?

Wielu Polaków zdecydowało się na zastąpienie kiepsko płatnego etatu małym biznesem internetowym. Jak sobie radzą i jak na tym wychodzą?

Kryteria doboru modułu CRM w małych i średnich firmach

Omawiając tematykę wykorzystania narzędzi informatycznych wspomagających zarządzanie nie sposób pominąć „serca” większości małych firm, jakim jest tak zwany moduł CRM.

Na transformację cyfrową przedsiębiorstw mają wpływ pracownicy w każdym wieku

Przeprowadzone badania wykazały, że transformację cyfrową napędzają pracownicy w każdym wieku, nie tylko ci najmłodsi. 71% przebadanych pracowników regionu EMEA jest zdania, że powszechne korzystanie z umiejętności cyfrowych podnosi konkurencyjność. Czy firmy rzeczywiście w pełni wykorzystują ten potencjał?

Co piąta mała firma nie ma własnej strony internetowej

Przedsiębiorcy nie wykorzystują możliwości jakie daje internet. Okazuje się, że 20 proc. mikro i małych firm nie ma własnej strony internetowej.

Reklama w grach scenariuszowych jako sposób na pozyskanie klientów

Wzrasta rola reklamy natywnej, która stanowi naturalną część procesu konsumpcji treści. Uwaga reklamodawców coraz częściej kieruje się w te miejsca, które angażując odbiorców, gwarantują wyższy poziom zapamiętania promowanego przekazu. Nowym sposobem jest lokowanie reklam w webowo-mobilnych grach scenariuszowych, niedostępnych wcześniej dla internetowej społeczności.

Obowiązek podatkowy w przypadku sprzedaży biletów na wyciągi narciarskie przez stronę internetową

Jesteśmy właścicielem i operatorem kolei linowych oraz wyciągów narciarskich, za przejazdy którymi pobieramy opłaty. Sprzedajemy bilety jednorazowe, bilety grupowe, karnety czasowe, karnety obejmujące wiele przejazdów zarówno poprzez osobisty ich zakup w kasach, jak również przy wykorzystaniu nowego systemu informatycznego, dzięki któremu osoby fizyczne mogą nabywać bilety przez naszą stronę internetową. W przypadku zakupu biletów przez stronę, nabywca zamawiając bilet dokonuje wpłaty w wysokości 100% wartości biletu za pośrednictwem internetowego elektronicznego systemu płatni¬czego (online) obsługiwanego przez podmiot prowadzący działalność gospodarczą jako agent rozliczeniowy. Z umowy z agentem rozliczeniowym wynika, że oprócz płatności otrzymywanych na nasz rachunek zgodnie z harmonogramem, mamy możliwość otrzymania środków na podstawie jednorazowego żądania. W jakim momencie powinniśmy rozpoznać obowiązek podatkowy w takim przypadku?

Facebook chce wprowadzić przycisk „Nie lubię”

Facebook zamierza wprowadzić przycisk „Nie lubię”, który ma umożliwić użytkownikom wyrażenie uczuć w sytuacjach, kiedy „lubię to” jest niestosowne, na przykład w sytuacji śmierci czy innej tragedii.

Kiedy powstaje obowiązek podatkowy przy sprzedaży towarów przez Internet

Kiedy powstaje obowiązek podatkowy przy sprzedaży towarów przez Internet za zaliczeniem pocztowym, gdy płatność następuje za pomocą systemów płatności internetowej, a także w przypadku, gdy płatność następuje przed wysłaniem towaru?

Czy przedsiębiorstwa są gotowe na klienta mobilnego?

Dynamiczny, stale rozwijający się i coraz bardziej konkurencyjny rynek musi nieprzerwanie dostosowywać się do rozwoju technologicznego. Jego nieodłącznym elementem stały się urządzenia mobilne, które coraz częściej stanowią narzędzie dokonywania zakupów. Wygoda kupowania z każdego miejsca na Ziemi sprawia, że użytkownicy urządzeń przenośnych stają się coraz liczniejszą grupą konsumentów, o których warto zawalczyć.

3 typy firm, którym pomaga archiwum online

Prowadzisz firmę dynamicznie? Dbasz o optymalizację wydatków w twojej firmie? Chcesz mieć pełną kontrolę nad kosztami i przychodami? Dopiero rozwijasz firmę i jesteś w ciągłym ruchu? W każdym z tych przypadków archiwum online jest dla Twojej firmy doskonałym wyborem!

Kierunki rozwoju branży płatności online

Płatności mobilne, omnichannel, optymalizacja konwersji i współpraca z sieciami handlowymi. Te wyzwania stoją przed wiodącymi spółkami obsługującymi płatności online. Z czego wynikają takie kierunki rozwoju branży płatności online?

Czym jest Internet Rzeczy?

Pomysł podłączania do Internetu przedmiotów (tzw. Internet Rzeczy) pozornie niemających z nim nic wspólnego jest jednym z najnowszych światowych trendów w dziedzinie IT. Specjaliści z branży oraz analitycy widzą w tym ogromny potencjał i zastrzegają, że nie jest to chwilowa moda, ale kierunek, w którym podążać będzie cały rynek. Firma badawcza Gartner prognozuje, że do roku 2020 liczba urządzeń wpisujących się w definicję Internetu Rzeczy osiągnie 26 mld.

Nadaj SMAC swojemu biznesowi

Chcąc osiągnąć sukces w biznesie, musisz być o krok przed innymi i stosować rozwiązania, które wyróżnią Cię na konkurencyjnym rynku oraz sprawią, że to właśnie Twoja oferta zostanie wybrana przez klienta. Jedną z biznesowych przewag mogą dać Ci technologie kryjące się pod akronimem, który już na stałe zagościł w świecie biznesu, czyli SMAC – nazywane również trzecią platformą.

Wydatki na utworzenie strony internetowej firmy w kosztach

Przedsiębiorcy, na początku lub już w trakcie prowadzenia działalności gospodarczej, decydują się, że na założenie strony internetowej dla swojej firmy. Wydatki takie jak zakup adresu www reklamującego własną działalność można rozliczyć w kosztach firmowych, zmniejszając należny fiskusowi podatek dochodowy.

Semantyczny analizator strony www stworzony przez Polaków

Polacy stworzyli pierwsze na świecie narzędzie do semantycznego audytu strony internetowej. Dzięki analizatorowi można błyskawicznie sprawdzić podstawowe zagadnienia optymalizacyjne witryny pod kątem wyszukiwarki Google, a także – co stanowi o innowacyjności narzędzia – dokonać oceny znaczenia treści pod kątem marketingowym. Analizator jest dostępny bezpłatnie.

E-FAKTURY – prawne ABC

Faktury elektroniczne to coraz częściej stosowane rozwiązanie. Rok do roku przyrost liczby e-dokumentów dotyczących transakcji sięga globalnie 20 procent. Faktura elektroniczna to oszczędność czasu, papieru, kosztów wydruku, wysyłki i jednocześnie łatwość przechowywania i dostępu. Coraz głośniej mówi się o państwach, takich jak Brazylia, gdzie wprowadzono centralną ewidencję faktur (oczywiście w postaci elektronicznej), co uszczelnia system podatkowy i zapobiega nieprawidłowościom w płaceniu podatków, ale równocześnie pozwala na korzystanie z oszczędności przez większość przedsiębiorców oraz pozytywnie wpływa na bezpieczeństwo obrotu. Warto zatem powtórzyć ogólne założenia prawne dotyczące stosowania faktur elektronicznych.

Jak zarabiają właściciele portali i blogerzy

Artykuły sponsorowane, reklamy, kampanie promocyjne, sieci afiliacyjne, programy partnerskie – to najczęściej wykorzystywane sposoby na zarabianie na blogu czy portalu internetowym. Które z nich przynoszą najlepsze efekty? Jak oceniają je prowadzący portale i blogerzy?

Sprawdź kondycję twojej firmy on-line - Autodiagnoza

Ministerstwo Gospodarki poinformowało o uruchomieniu od 22 lipca 2015 r. dostępnego online narzędzia, dzięki któremu przedsiębiorcy mogą sprawdzić kondycję ekonomiczną swojej firmy. Ma ono pomóc dostrzec odpowiednio wcześniej ewentualne problemy w prowadzeniu działalności gospodarczej, w tym zagrożenie niewypłacalnością.

Coraz więcej e-faktur w Polsce i na świecie

E-faktura (faktura elektroniczna) to rozwiązanie cieszące się coraz większą popularnością w Polsce i na świecie. W 2015 roku wystawiono 42 miliardy faktur elektronicznych, a wzrost rok do roku szacowany jest na 10-20%.

Jak wybrać narzędzia informatyczne wspomagające zarządzanie w firmach małych i średnich

W ostatnich latach obserwujemy logarytmiczny wzrost gromadzonych i przetwarzanych danych. Nawet w niewielkich przedsiębiorstwach sektora MSP ilość niezbędnych do właściwego zarządzania danych szybko rośnie. Czym, wobec tego kierować się przy wyborze narzędzi, które pomogą nam opanować coraz większe ilości danych, obrobić je i pomóc wyciągnąć właściwe wnioski pozwalające na podejmowanie racjonalnych decyzji? Jest wiele artykułów mówiących o konieczności budowania koncepcji merytorycznych odzwierciedlających model biznesowy organizacji …. Słusznie, ale spójrzmy na zagadnienie od strony praktycznej.

Kapica: Do końca 2018 r. większość rozliczeń podatkowych przez internet

Resort finansów intensyfikuje prace nad cyfryzacją rozliczeń podatkowych. Do końca 2018 roku większość deklaracji podatkowych będzie można składać online.

Do pracy z mediami społecznościowymi

Takie czasy nastały, że wpisy, posty, a nawet ćwierkanie na stałe wpisały się w porządek dnia. Gdzie tu jest miejsce na pracę, a w zasadzie na proces jej poszukiwania?

Faktur od kontrahentów nie trzeba przechowywać w formie papierowej

Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 27 lutego 2015 r. (IBPP3/443-1389/14/EJ) dotyczyła przechowywania faktur dokumentujących nabycie towarów i usług (zakupów). Faktury z tytułu nabywanych przez Wnioskodawcę (Spółkę) towarów i usług były wystawiane przez dostawców zarówno w formie papierowej, jak i elektronicznej. Spółka zwróciła się z pytaniem, czy możliwe jest przechowywanie ww. faktur wyłącznie w formie elektronicznej (bez przechowywania ich wersji papierowych). Organ podatkowy odpowiedział twierdząco na to pytanie.

Czy porównywarki cenowe mogą używać cudzych znaków towarowych

Gdy właściciel Ceneo.pl został pozwany przez Immergas z uwagi na m.in. naruszenie prawa ochronnego udzielonego na jego znak towarowy branża e-commerce mocno się zaniepokoiła. Gdyby bowiem okazało się, że Sąd przyznałby rację Immergas, wówczas umieszczanie przez porównywarki cenowe znaków towarowych odnoszących się do produktów byłoby niedopuszczalne.

Allegro pod lupą fiskusa

Handel w internecie jest prężnie rozwijającą się sferą, generującą rokrocznie ogromne zyski dla prowadzących transakcje w wirtualnej przestrzeni. Wyniki badań Milward Brown pokazują, iż Allegro było w 2014 roku jednym z najczęściej odwiedzanych portali, a jego działalność wiąże się z obrotem 10 mld złotych w skali roku. W związku z tym na myśl nasuwa się kilka pytań związanych z rozliczaniem transakcji z fiskusem. Kto i kiedy musi się rozliczyć z działalności na Allegro? Jakie są konsekwencje braku rozliczenia?

REKLAMA