Czy ustawa o VAT wymaga wystawienia faktury korygującej w odpowiednim terminie? Czy ma znaczenie, z jakiego powodu jest wystawiana faktura korygująca, np. z powodu reklamacji, pomyłki w cenie, rabatu? Czy ma znaczenie, czy jest to sprzedaż krajowa, WDT czy eksport? Czy sprzedawca może wystawić notę korygującą?
Kieruję centrum finansowym dużego przedsiębiorstwa. W skład tego centrum wchodzą m.in. dział finansowo-księgowy, dział controllingu i analiz finansowych, windykacja oraz kadry i płace. W swojej praktyce obserwuję, iż coraz częściej w polskich przedsiębiorstwach do łask powraca reguła Pareto. A przecież to tak stara metoda. Dlaczego tak się dzieje? Czyżby polskie przedsiębiorstwa coraz uważniej przyglądały się efektywności realizowanych przez siebie działań, a nie tylko stawiały na dynamiczny rozwój? Proszę o krótkie przykłady zastosowań tej reguły w zakresie działań efektywnościowych w różnych obszarach przedsiębiorstwa (np. klienci, obniżka kosztów).
Spółka, w której jestem zatrudniona, zorganizowała konferencję prasową, podczas której zaprezentowany został nowy produkt lansowany przez firmę. Czy koszty takiej konferencji, jako zorganizowanej dla ograniczonego kręgu odbiorców, stanowi reklamę niepubliczną podlegającą zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów jedynie do wysokości 0,25% przychodów?