REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Budżet państwa, VAT - podatek od towarów i usług

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Uszczelnieniu poboru VAT ma przynieść kilkanaście mld zł w 2016 r.

Liczymy, że dzięki uszczelnieniu sytemu poboru podatku VAT w przyszłym roku uzyskamy dodatkowo nawet kilkanaście miliardów złotych - poinformował na konferencji szef Komitetu Stałego Rady Ministrów minister Henryk Kowalczyk.

Morawiecki: wzrost ściągalności VAT może wynieść 7-12 mld zł

Wzrost ściągalności VAT może wynieść, ostrożnie licząc, 7-12 mld zł rocznie - uważa minister rozwoju Mateusz Morawiecki. Jednym ze źródeł wpływów do budżetu ma być także aukcja na częstotliwości elektroniczne 800 mHz.

Podatek bankowy przyniesie 6-6,5 mld zł wpływów, a od supermarketów 2,5-3 mld zł

Wpływy budżetowe z tytułu podatku bankowego wyniosą prawdopodobnie ok. 6-6,5 mld zł, a z podatku od supermarketów 2,5-3 mld zł - poinformował minister finansów Paweł Szałamacha. Jego zdaniem w 2016 roku nie będzie możliwe wprowadzenie 15 proc. stawki CIT dla małych przedsiębiorstw.

Projekt budżetu państwa na 2016 rok

Rząd przedłoży nowy projekt budżetu na 2016 r. - ujmie w nim zadania priorytetowe, zapowiedziane w expose - poinformowała premier Beata Szydło po wtorkowym (24 listopada 2015 r.) posiedzeniu rządu. Jak mówiła, rząd musi się zmierzyć z niższymi od założonych przychodami w tym roku.

Podatek od marketów uderzy w dostawców i konsumentów

Opodatkowanie handlu, proponowaną przez PiS 2-proc. stawką od przychodów sklepów wielkopowierzchniowych, będzie wiązać się z niemal natychmiastowym przeniesieniem obciążeń na dostawców produktów oraz na konsumentów - uważa dyrektor Polskiej Federacji Producentów Żywności Andrzej Gantner.

Aby uszczelnić VAT i akcyzę nie wystarczy napisać nowe przepisy: dotychczas straciliśmy już ponad 100 mld zł

Rozsypuje się system fiskalny naszego kraju, a przede wszystkim dwa najważniejsze dla budżetu państwa podatki: od towarów i usług oraz akcyza. Płacą je z przyzwoitości spółki Skarbu Państwa oraz ta część podatników, która nie chce kombinować (przepraszam: optymalizować) w swoich obciążeniach podatkowych.

W budżecie brakuje 30 mld zł dochodów z VAT

Brakuje nam ponad 30 mld zł dochodów z VAT; to nie luka, tylko utracone bezwzględnie dochody budżetowe - mówi prof. Witold Modzelewski. Dodaje, że tzw. luka VAT liczona na 50 mld zł zawiera "coś, co nigdy nie będzie dochodem budżetu, czyli zamianę stawek obniżonych na podstawową".

Czy podatek od marketów spowoduje wzrost cen?

Podatek obrotowy od sklepów wielkopowierzchniowych nie spowoduje wzrostu cen w sklepach w Polsce - zapewnia Henryk Kowalczyk (PiS), który w rządzie Beaty Szydło ma być szefem Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Podniesienie kwoty wolnej od podatku do 8 tys. zł to koszt 21,2 mld zł

Podniesienie kwoty wolnej od podatku do wysokości 6529 zł, czyli minimum egzystencji kosztowałoby budżet państwa rocznie 14,8 mld zł - wynika z wyliczeń Centrum Analiz Ekonomicznych CenEA. Z kolei podniesienie kwoty wolnej do 8 tys. zł - zgodnie z obliczeniami CenEA - kosztowałoby budżet 21,2 mld zł rocznie.

Co trzeba zmienić w polskim systemie podatkowym - rozmowa z profesorem Witoldem Modzelewskim

O koniecznych zmianach w polskich podatkach, o „bermudzkim” trójkącie urzędowo-lobbystyczno-eksperckim, a także o potrzebie przywrócenia rangi przepisu prawa i jego bezpośredniego stosowania rozmawiamy z Witoldem Modzelewskim - profesorem dr hab. Uniwersytetu Warszawskiego, członkiem Narodowej Rady Rozwoju, prezesem Instytutu Studiów Podatkowych, doradcą podatkowym nr 00001. Zdaniem profesora Modzelewskiego pogląd interpretacyjny władzy musi być wyjątkiem od zasady, że władza mówi do nas przepisem prawa. Władza musi nauczyć się szanować poglądy prawne obywateli, bo to oni przede wszystkim „stosują prawo podatkowe”.

Na wprowadzeniu podatku od transakcji finansowych budżet ma zyskać 1,7 mld zł

Podatek od transakcji finansowych może przynieść 1,7 mld zł budżetowi w pierwszym roku obowiązywania tego podatku - wyliczają jego autorzy. Dostępny na stronie internetowej PiS projekt zakłada, że zasadnicza stawka podatku od transakcji wynosiłaby 0,14 proc.

Modzelewski: obniżenie stawki VAT z 23 proc. do 22 proc. jest bez sensu

Zdaniem prof. Witolda Modzelewskiego, współautora PiS-owskiego projektu nowej ustawy o VAT, obniżenie podstawowej stawki VAT z 23 proc. do 22 proc. jest bez sensu, ponieważ skorzystają na tym sprzedawcy a nie konsumenci i budżet państwa, który jest w stanie katastrofy.

Zakłady budżetowe nie mogą być uznane za odrębnego od gminy podatnika VAT

Naczelny Sąd Administracyjny podjął uchwałę, w której wskazał, że gminne zakłady budżetowe nie mogą być uznane za odrębnego od gminy podatnika VAT gdyż nie spełniają one warunku samodzielności. W związku z powyższym, jak poinformowało Ministerstwo Finansów, gminne zakłady budżetowe objęte zostaną planowanym obowiązkowym „scentralizowaniem" rozliczeń w podatku VAT.

Centralna baza faktur i odwrócony VAT - receptami na lukę podatkową?

Centralna baza faktur i odwrócony VAT to m.in. recepty na ograniczenie luki VAT w Polsce - mówi PAP ekspert podatkowy Tomasz Michalik. Wskazuje, że skala wyłudzeń VAT jest ogromna w całej UE, więc systemowych zmian może dokonać Komisja Europejska, która "nie za wiele w tej sprawie robi".

W budżecie na 2016 r. brak środków na podniesienie kwoty wolnej do 8 tys. zł

W budżecie na 2016 r. nie ma środków na podniesienie kwoty wolnej w PIT do 8 tys. zł, taki krok wpędziłby Polskę z powrotem w procedurę nadmiernego deficytu, co mogłoby odbić się na naszym dostępie do środków unijnych - przestrzega szef Ministerstwa Finansów Mateusz Szczurek.

Optymalizacja VAT - dzielenie lub łączenie usług

Umiejętne łączenie lub dzielenie świadczeń może się podatkowo opłacać. Będzie tak dopóty, dopóki będą obowiązywać różne stawki na różne usługi. Zasadniczo problem dotyczy dwóch kwestii. Po pierwsze, ustalenia, czy oferowane przez podatnika usługi są świadczeniem kompleksowym, do którego stosuje się jedną stawkę VAT, czy świadczeniami odrębnymi, opodatkowanymi według stawek dla nich właściwych. Nawet jednak, gdy usługa zostanie uznana za kompleksową, pojawia się druga wątpliwość – co jest świadczeniem głównym decydującym o stawce podatku dla całej usługi. Przedsiębiorcy albo więc dzielą usługi, albo je łączą, wybierając przy tym – jako dominujące – te, które są opodatkowane niższą stawką podatku. Nie zawsze udaje im się obronić to w urzędzie i w sądzie.

Projekt nowej ustawy o VAT autorstwa PiS

Proponowany przez PiS projekt nowej ustawy o VAT ma zarówno rozwiązania dobre, na które czekają podatnicy, jak i bardzo kontrowersyjne - uważają eksperci podatkowi. Ich zdaniem nie ma potrzeby pisania ustawy o VAT od nowa, szczególnie, że projekt w 70 proc. powiela obecne przepisy.

Mienie do sprzedaży wpływa na odliczenie VAT

Przy obliczaniu, ile odjąć podatku naliczonego, należy uwzględniać zbycie środków trwałych dokonywane w ramach zwykłej działalności gospodarczej podatnika – orzekł NSA.

Kiedy od darowizny należy rozliczyć VAT

Nieodpłatne prezenty, przekazywane przez jednego przedsiębiorcę drugiemu przedsiębiorcy, mogą podlegać opodatkowaniu od towarów i usług. Wystarczy, aby przy nabyciu takiego towaru istniało prawo do odliczenia podatku. Inne zasady dotyczą jednak próbek i prezentów o niskiej wartości.

Stawka VAT na sprzedaż posiłków na wynos

Sprzedaż gotowych posiłków – takich jak kebab, pizza czy frytki – może być objęta 5-proc. podatkiem VAT. Bo mamy tutaj do czynienia nie z usługami, ale z dostawą towarów. Tak uznał Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi w interpretacji podatkowej z 18 września 2015 r.

Czy urzędy skarbowe mają prawo do opóźniania zwrotu VAT?

Dla urzędów skarbowych podstawowym terminem na dokonanie weryfikacji zasadności zwrotu VAT jest okres 60. dni. W praktyce jednak przedsiębiorca nie dostaje zazwyczaj po tym terminie pieniędzy, ale termin ten jest przedłużany w drodze postanowienia wydanego przez organ podatkowy. Co do zasady urzędy skarbowe mają do tego prawo.

Przedłużanie terminu zwrotu VAT w wyniku kontroli krzyżowych

Urzędy skarbowe weryfikujące zasadność zwrotu VAT w toku czynności sprawdzających dość często stosują tzw. "kontrole krzyżowe". Z uwagi na to, że kontrole tego rodzaju trwają zazwyczaj o wiele dłużej niż wynosi termin przewidziany dla zwrotu VAT, organy podatkowe wydają postanowienie o przedłużeniu terminu zwrotu VAT z uwagi na prowadzoną weryfikację rozliczeń w toku kontroli krzyżowej. Jednakże zgodnie z orzecznictwem sądów administracyjnych takie działanie organów podatkowych jest bezprawne, a postanowienie przedłużające termin zwrotu VAT na tej podstawie nie wywołuje skutków prawnych.

Mały podatnik VAT w 2016 r.

W 2016 r. małym podatnikiem VAT będzie podatnik, którego przychód ze sprzedaży (wraz z kwotą należnego podatku VAT) nie przekroczył w 2015 r. kwoty 5 092 000 zł. ( 1 200 000 euro przeliczone według średniego kursu ogłoszonego przez NBP, obowiązującego w dniu 1 października 2015 r., który wyniósł 4,2437 zł).

W jakim terminie można odliczyć VAT z faktury za dostęp do bazy czasopism

W dniu 8 maja 2015 r. otrzymałem fakturę wystawioną 5 maja 2015 r. na usługi dostępu do bazy INFORLEX od 15 maja 2015 r. do 15 lipca 2016 r. Termin płatności to 14 dni. W którym okresie wykażę podatek do odliczenia z tej faktury?

Kiedy mały podatnik, który płaci raty, odliczy VAT

Jestem małym podatnikiem rozliczającym się metodą kasową. Kupiłem na raty maszynę niezbędną do prowadzenia działalności gospodarczej. Kiedy będę miał prawo do odliczenia VAT od tego zakupu? Już po zapłaceniu pierwszej raty?

Czy pro forma wystawiona przed zapłatą daje prawo do odliczenia VAT

Sprzedawca wystawił nam fakturę pro forma, a nie typową fakturę zaliczkową. Czy możemy odliczyć od niej VAT, jeśli nie dokonaliśmy zapłaty?

Czy można odliczyć VAT z faktury za towary, które podatnik nabył po cenie niżej niż rynkowa

Nabyliśmy towary po cenie znacznie niższej niż rynkowa. Czy urząd skarbowy nie zakwestionuje nam prawa do odliczenia?

Czy można odliczyć VAT od wydatków związanych z ustaleniem prawa do dywidendy

Czy mamy prawo odliczania VAT z faktur dokumentujących wydatki poniesione w związku z ustaleniem prawa akcjonariusza do dywidendy, tj. usługi doradcze w zakresie wypłaty dywidendy, usługi świadczone przez dom maklerski, usługi kurierskie i pocztowe, a także koszty postępowań sądowych?

Czy podatnik prowadzący sprzedaż zwolnioną z VAT ma prawo do odliczania tego podatku

Prowadzę gabinet diagnostyczny. Kupiłem aparat USG. Ponieważ świadczę usługi medyczne zwolnione przedmiotowo z VAT, nie jestem też podatnikiem tego podatku. Czy mimo wszystko mogę odliczyć podatek od towarów i usług od zakupionego sprzętu?

Czy każdy ze współwłaścicieli ma prawo do odliczenia podatku

Razem ze wspólnikiem kupiliśmy maszynę niezbędną do prowadzenia działalności gospodarczej. Faktura została wystawiona na nazwisko moje i wspólnika. Który z nas ma prawo do odliczenia podatku VAT?

Czy wspólnota mieszkaniowa może odliczyć VAT od wydatków na remont kamienicy

Wspólnota mieszkaniowa nie jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wyremontowała dach kamienicy i dostała faktury od wykonawców. Czy wspólnota może w jakikolwiek sposób odliczyć VAT z tych faktur?

Czy podatnik musi mieć pozwolenie budowlane, żeby zachować prawo do odliczenia VAT

Nasza firma (spółka z ograniczoną odpowiedzialnością) buduje budynek gospodarczy na cudzym gruncie, który będzie wykorzystywany w naszej działalności. Inwestycja jest prowadzona na podstawie pozwolenia budowlanego wystawionego na właściciela tego gruntu. Czy mamy prawo do odliczenia podatku naliczonego od poniesionych wydatków?

W tym roku luka w VAT znowu wzrośnie

Po spadku w 2014 r. do poziomu 41 mld zł, czyli 2,4 proc. PKB, w tym roku luka w VAT osiągnie 53 mld zł, co stanowi 3 proc. PKB - oceniają eksperci z PwC. Ich zdaniem resort finansów podjął szereg działań przeciw oszustom podatkowym, ale okazały się one niewystarczające.

Czy z duplikatów faktur można odliczać VAT

Firma otrzymała 10 duplikatów faktur wystawionych od stycznia do maja 2015 r. Faktury pierwotne nie dotarły do firmy. Czy możemy na zasadach ogólnych odliczyć VAT?

Czy można odliczyć VAT z faktury korygującej, gdy nie wskazano przyczyny jej wystawienia

Otrzymaliśmy trzy faktury korygujące bez podanej przyczyny ich wystawienia. Czy możemy je rozli­czyć, czy trzeba czekać na kolejną korektę? Po korekcie kwota VAT do odliczenia nam zdecydowanie wzrosła, dlatego zależy nam na jej rozliczeniu.

Czy brak polskiego VAT UE na fakturze od unijnego dostawcy wyklucza odliczenie z tytułu WNT

Nabyliśmy w czerwcu towar od kontrahenta z Francji. Na otrzymanej fakturze jest jednak tylko jego francuski VAT UE. Kontrahent nie podał naszego VAT UE. Czy w takim przypadku możemy odliczyć VAT z tytułu WNT?

Odliczenie VAT od wydatków związanych z organizacją wypoczynku dla pracowników

Sfinansowaliśmy wczasy dla najuboższych pracowników i ich rodzin. 80% sfinansowaliśmy z ZFŚS a resztę pracownicy pokryli sami. Sami także zamawiali określony rodzaj wypoczynku. Czy mimo to możemy odliczyć VAT od tych zakupów?

Czy z tytułu nabycia biletów na koncert, które pracodawca dofinansował w 50%, może odliczyć VAT

Dofinansowaliśmy w 50% ze środków ZFŚS zakup dla pracowników biletów na koncert. Pozostałą część kosztu biletów ponoszą pracownicy. Czy możemy odliczyć VAT z tytułu zakupu tych biletów?

Odliczenie VAT z faktury za organizację zabawy dla dzieci pracowników

Firmy zewnętrzne organizowały zabawę karnawałową dla dzieci naszych pracowników. Wydatki do­tyczyły: cateringu, organizacji imprezy, transportu, wynajmu sali, zakupu gadżetów, zabezpieczenia medycznego (faktura z pogotowia ratunkowego). Organizacja zabawy karnawałowej była pokryta ze środków z ZFŚS. Czy mamy prawo odliczyć VAT?

Jak podstawę opodatkowania powinien ustalić ośrodek kultury

Jesteśmy Gminnym Ośrodkiem Kultury. Prowadzimy zajęcia warsztatowe mające na celu rozwój ta­lentów dzieci i młodzieży z terenu gminy. Należą do nich także zajęcia plastyczne prowadzone przez pracownika z dziećmi w różnych grupach wiekowych. Z racji dużego zainteresowania tymi zajęciami powstały grupy obejmujące dużą liczbę dzieci. Z tego powodu ilości materiałów plastycznych zaku­pionych przez nas z budżetu są niewystarczające. Dlatego zaproponowaliśmy, żeby rodzice dzieci przekazali w formie artykułów plastycznych rzeczowy wkład własny do zajęć (przyjmowanie takich wpłat jest dopuszczalne na podstawie statutu). Uzgodniliśmy, że rodzice będą uiszczać składkę w wy­sokości 5 zł za miesiąc, w którym dziecko bierze udział w zajęciach, a nasza placówka za zebrane pieniądze zrobi zakupy potrzebnych artykułów w hurtowni. Wszystkie te artykuły są wydawane do zużycia przez dzieci uczestniczące w zajęciach. Zajęcia prowadzone są przez Wnioskodawcę bezpłat­nie. Koszty związane z zatrudnieniem pracownika prowadzącego zajęcia i wszystkie opłaty związane z utrzymaniem lokalu, w którym prowadzimy działalność, pokrywamy z dotacji podmiotowej. Czy po­wyższe wpłaty rodziców powinniśmy uwzględniać w podstawie opodatkowania?

Jak ustalić podstawę opodatkowania czynności wniesienia aportem prawa do znaku towarowego

Zamierzam wnieść do spółki aportem prawa własności intelektualnej w postaci praw ochronnych do znaku towarowego, praw do jego uzyskania, a także praw ochronnych do wzorów przemysłowych i użytkowych oraz praw do ich uzyskania. Co powinno stanowić podstawę opodatkowania tej transakcji na potrzeby VAT?

Jak ustalić podstawę opodatkowania usługi doradczej

Na potrzeby prowadzonej działalności nabywamy usługi doradcze od konsultantów zewnętrznych. W związku z wykonywaniem tych usług, ponoszą oni koszty dodatkowe, takie jak koszty przejazdów, spotkań służbowych z naszymi klientami, koszty podróży, itp. Koszty te są ponoszone przez konsul­tantów zewnętrznych w ich własnym imieniu i na ich rachunek. Obciążając nas tymi kosztami, konsul­tanci wystawiają odrębną fakturę, w której uwzględniają opodatkowanie sumy kosztów dodatkowych w związku ze świadczoną usługą doradczą na takich samych zasadach jak usługa główna. Czy takie postępowanie jest prawidłowe?

Czy uwzględnić skonto w podstawie opodatkowania

Zamierzamy na wystawianych przez siebie fakturach dla pewnej grupy klientów uwzględniać skonto w wysokości 2%, w przypadku zapłaty przez klienta za daną fakturę w terminie 14 dni od jej wy­stawienia. Na wystawionych na rzecz tych klientów fakturach widoczne będą: kwota netto, brutto oraz wartość podatku VAT już po uwzględnieniu skonta, z zaznaczeniem jego wysokości na fakturze. Traktujemy bowiem skonto jako rabat udzielany już w momencie sprzedaży i dlatego o jego wartość pomniejszamy należność z faktury. Czy postępujemy prawidłowo? Nadmieniamy, że będziemy kory­gować podstawę opodatkowania, przywracając ją do pierwotnej wysokości w razie, gdy klient nie skorzysta ze skonta.

Jak ustalić podstawę opodatkowania przy zaliczkach

W artykule znajdziesz odpowiedzi na następujące pytania: Jak ustalić podstawę opodatkowania, gdy zaliczka została wpłacona na poczet towarów opodatkowanych różnymi stawkami? Czy kwota otrzymana z tytułu sprzedaży voucherów stanowi zaliczkę podlegającą VAT? Jak ustalić podstawę opodatkowania zaliczki w procedurze VAT marża? Czy należy naliczyć VAT, gdy zadatek zatrzymano jako rekompensatę

Jakie dotacje należy uwzględnić w podstawie opodatkowania

Jesteśmy samorządowym zakładem budżetowym gminy - ośrodkiem sportu i rekreacji. Otrzy­mujemy od gminy dotację do prowadzonej działalności. Otrzymana dotacja nie będzie mieć bez­pośredniego wpływu na cenę świadczonych usług. Wysokość otrzymanej dotacji wskazana jest jako stawka do 1 m2 powierzchni poszczególnych obiektów. W chwili obecnej obiekty, do których przyznawana jest dotacja funkcjonują, z tym że ze względu na ich przeznaczenie niektóre z nich są wykorzystywane okresowo (kąpielisko, boiska). Czy dotację tę powinniśmy uwzględniać w pod­stawie opodatkowania VAT?

Kiedy powstaje obowiązek podatkowy przy świadczeniu usług prawnych

Świadczymy usługi prawne. Kiedy powinniśmy rozpoznać obowiązek podatkowy w przypadku świadczonych okresowo usług stałej obsługi prawnej?

Kiedy powstaje obowiązek podatkowy przy dostawie gazu

Kiedy powstaje obowiązek podatkowy w firmie świadczącej ciągłe dostawy gazu przewodowego? Dosta­wy rozliczane są na podstawie miesięcznych protokołów dostaw. Faktury - zgodnie z podpisanymi z kon­trahentami umowami - wystawiane są do 7. dnia miesiąca następującego po miesiącu dostawy gazu.

Kiedy powstaje obowiązek podatkowy w usługach transportu odpadów świadczonych na rzecz gminy

Świadczymy usługi z branży komunalnej. Wygraliśmy przetarg na transport odpadów. Z umowy zawar­tej z gminą wynika, że za świadczone usługi przysługuje nam miesięczne wynagrodzenie ryczałtowe, płatne na podstawie wystawionej faktury. Podstawę wystawienia faktury stanowi miesięczny raport z wykonania usługi w danym miesiącu przekazany do gminy w terminie do 10. dnia miesiąca następu­jącego po miesiącu, którego dotyczy raport i zatwierdzony przez gminę (która zastrzegła sobie prawo odmowy zatwierdzenia raportu oraz zgłoszenia uwag i zastrzeżeń do niego w terminie nie dłuższym niż 14 dni roboczych od dnia otrzymania raportu). Raport będący podstawą do wystawienia faktury zawiera ilości odebranych i przekazanych do utylizacji odpadów. Wynagrodzenie z tytułu wystawionej faktury płatne jest przez gminę w terminie 21 dni od dnia wystawienia faktury. Zdarza się, że gmina nie zgłasza żadnych uwag ani zastrzeżeń do raportu, a mimo to odmawia jego zatwierdzenia. Czy w takiej sytuacji powinniśmy wystawić fakturę za nasze usługi i rozpoznać obowiązek podatkowy?

Kiedy powstaje obowiązek podatkowy przy sprzedaży książek

Prowadzimy sklep z książkami. Większość naszych klientów to osoby fizyczne. Jak postąpić w sytu­acji, gdy nabywcą była duża firma będąca podatnikiem VAT. W dniu zakupu zażądała wystawienia faktury. Kiedy powstał u nas obowiązek podatkowy?

Kiedy powstaje obowiązek podatkowy od dopłat otrzymywanych do usług komunikacji miejskiej

Jesteśmy spółką gminną. Świadczymy usługi komunikacji miejskiej w mieście i gminach ościennych. Otrzymujemy od miasta oraz pozostałych gmin zwrot kosztów stosowania zwolnień i ulg przewozo­wych. Zwolnienia i ulgi są uchwalane odrębnie przez każdą gminę. Z każdą z gmin mamy podpisaną umowę o zwrot kosztów stosowania zwolnień i ulg przewozowych, która określa, że wysokość zwrotu jest ustalana miesięcznie na podstawie faktycznie zrealizowanych przewozów osób uprawnionych. Jednostkowy zwrot stosowania zwolnienia lub ulgi przewozowej stanowi różnicę między ceną biletu pełnopłatnego a biletu, do którego ma zastosowanie zwolnienie lub ulga. Traktujemy nasze rozliczenia z gminami jako usługi ciągłe świadczone na ich rzecz, rozliczane w miesięcznych okresach rozlicze­niowych na podstawie wystawianych faktur obejmujących łączną wartość zwrotu za dany miesiąc. Czy postępujemy prawidłowo?

REKLAMA