REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

środki trwałe, Najem i dzierżawa

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Najem prywatny mieszkań – opodatkowanie w 2019 roku

Inwestowanie w nieruchomości jest jednym z ulubionych sposobów Polaków na zarabianie dodatkowych pieniędzy. Zakup mieszkania wydaje się bezpieczniejszy, niż fundusze czy lokaty bankowe, gdyż cztery ściany są czymś bardziej „namacalnym”. Dlatego pomimo wielu obowiązków, coraz większa grupa osób decyduje się na zakup dodatkowych nieruchomości, celem wynajmowania ich za pieniądze. Te trendy zauważa również Polski ustawodawca, który w 2019 roku postanowił uprościć pewne procedury podatkowe dla osób zajmujących się przede wszystkim tak zwanym najmem prywatnym.

Cofnięcie oświadczenia woli o wypowiedzeniu umowy najmu

Jak można skutecznie odwołać oświadczenie woli o wypowiedzeniu umowy najmu? Czy potrzebna jest na to zgoda najemcy albo zawarcie nowej umowy?

Wycofanie środka trwałego (np. nieruchomości lub samochodu) z działalności gospodarczej bez PIT

Przedsiębiorca może wycofać z ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych swojej firmy składnik majątku (np. nieruchomość, samochód) i przenieść go do majątku prywatnego. Czynność ta nie powoduje powstania obowiązku podatkowego w podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT). Dotyczy to również sytuacji wycofania środka trwałego ze spółki osobowej (np. cywilnej, jawnej, partnerskiej) i nieodpłatnego przekazania do majątku prywatnego nawet tylko jednego ze wspólników. Dopiero późniejsza ewentualna sprzedaż tego wycofanego z firmy środka trwałego będzie opodatkowana PIT jeżeli nastąpi przed upływem 6 lat od wycofania.

Zmiany w ryczałcie od 2019 r.

Rok 2019, to rok obfitujący w zmiany w podatkach dochodowych. Zmiany nie ominęły również ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od osób fizycznych. Poniżej przedstawiamy krótką analizę wprowadzanych zmian.

Opodatkowanie ryczałtem najmu prywatnego – zmiany od 1 stycznia 2019 r.

Od 2019 r. zmianie ulegną przepisy dotyczące zasad informowania o wyborze opodatkowania przychodów z najmu prywatnego ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych. Podatnik będzie zobowiązany poinformować urząd skarbowy o wyborze tej formy opodatkowania do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnie pierwszy przychód.

Inwestycje w obcych środkach trwałych - podatkowe rozliczenie kosztów

Ministerstwo Finansów udzieliło wyjaśnień w zakresie rozliczeń podatkowych kosztów inwestycji w obcych środkach trwałych. Wyjaśnienia te dotyczą terminu ujęcia inwestycji w obcych środkach trwałych w kosztach uzyskania przychodów a także zasad rozliczenia takich Inwestycji po zakończeniu umowy najmu.

Amortyzacja - bilansowa i podatkowa

Posiadane przez przedsiębiorcę środki trwałe w firmie zużywają się z upływem czasu, co oznacza, że ich wartość maleje. Należy dokonywać odpisów amortyzacyjnych, aż do całkowitego zużycia środka trwałego, dzięki czemu wartość początkowa środka trwałego jest stopniowo ujmowana w kosztach podatkowych. Przedsiębiorcy mają do wyboru parę metod (sposobów) amortyzacji podatkowej środków trwałych, z którymi warto się zapoznać przed dokonaniem wyboru.

Kiedy usługi najmu są zwolnione z VAT

Podatnik świadczący usługi najmu musi spełniać określone przez ustawodawcę warunki, żeby jego działalność mogła korzystać ze zwolnienia z opodatkowania VAT. Zgodnie bowiem z przepisami prawo zastosowanie zwolnienia przedmiotowego z VAT występuje w przypadku, gdy podatnik świadczy usługę najmu mieszkań na własny rachunek i wyłącznie na cele mieszkaniowe.

Czy koszty uzyskania pozwoleń środowiskowych zwiększają wartość początkową wytwarzanego środka trwałego?

Realizacja procesów inwestycyjnych prowadzonych przez przedsiębiorców wiąże się często z wytworzeniem nowego środka trwałego, od którego wartości początkowej dokonuje się następnie odpisów amortyzacyjnych. Wartością początkową wytworzonego we własnym zakresie środka trwałego jest koszt wytworzenia, do którego zalicza się także koszty związane z uzyskiwaniem pozwoleń środowiskowych, niezbędnych do realizacji całego przedsięwzięcia.

Środek trwały czy wyposażenie?

Większość składników majątkowych, które wykorzystuje się w prowadzonej przez siebie działalności, są środkami trwałymi i będą zaliczane do ewidencji środków trwałych, ale niektóre z nich, które nie spełniają określonych wymogów prawnych, mogą być zaliczone do wyposażenia – ewidencji wyposażenia.

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych 2019 – limity przychodów

Znane są już limity (w złotych) przychodów, osiągnięcie których w 2018 roku nie pozwala skorzystać z opodatkowania przychodów z działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w 2019 roku oraz limity dla rozliczeń kwartalnych ryczałtu. Limity te nieznacznie spadły w porównaniu do roku 2018. Główny limit przychodów wynosi 1.069.875,- zł, a limit do kwartalnego rozliczania ryczałtu 106.987,50 zł. Limit oddzielający stawkę 8,5% od stawki 12,5% przy opodatkowaniu przychodów z tzw. najmu prywatnego pozostaje bez zmian - wynosi nadal 100 tys. zł.

Pierwsze zasiedlenie w świetle ustawy o VAT

Przepisy ustawy o podatku VAT oferują szereg ulg podatkowych i zwolnień. Dla skorzystania z nich konieczne jest spełnienie określonych przepisami przesłanek. Jedną z nich jest przesłanka pierwszego zasiedlenia. Kiedy można stwierdzić, że budynek został zasiedlony po raz pierwszy?

Likwidacja środka trwałego i odpis amortyzacyjny

Środki trwałe podlegające umorzeniu należy odpowiednio zaksięgować. Przeczytaj poniższy artykuł z przykładem, aby dowiedzieć się, jak poprawnie zaksięgować likwidację i odpis środka trwałego.

Czy najem wielu mieszkań może być opodatkowany ryczałtem ewidencjonowanym?

Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5% do kwoty 100 000 zł, a od nadwyżki ponad tę kwotę według stawki 12,5% przychodów – mogą podlegać przychody z najmu, jeżeli umowy te nie są zawierane w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Liczba wynajmowanych lokali nie jest przesłanką bezwzględnie przesądzającą o kwalifikacji uzyskiwanych przychodów z najmu do określonego źródła przychodu.

Jak wynająć mieszkanie - umowa, formalności, kaucja, podatki

Właściciele mieszkań na wynajem oczekują od najemcy terminowego regulowania czynszu, dbania o lokal, spokojnego i nieuciążliwego dla sąsiadów zachowania. Taki modelowy najemca zdarza się jednak rzadko. Warto więc poświęcić trochę czasu na znalezienie uczciwego najemcy, napisanie dobrej umowy najmu, protokołu zdawczo-odbiorczego. Analitycy WGN radzą wynajmującym, jak podejść do tematu, aby cały proces wynajmu mieszkania przeprowadzić komfortowo i być maksymalnie zabezpieczonym. Podopowiadają m.in. że nie warto próbować oszczędzać na podatku od wynajmu mieszkania (stawka ryczałtu wynosi jedynie 8,5 %).

Wycofanie środka trwałego z firmy - rozliczenie PIT i VAT

Prowadząc działalność gospodarczą przedsiębiorca w dowolnym momencie może wycofać środek trwały z firmy do majątku prywatnego. Decydując się na taki krok należy pamiętać o podatkach – dochodowym oraz od towarów i usług.

W jaki sposób opodatkować najem mieszkania

Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych daje podatnikowi prawo wyboru, czy będzie uzyskiwać nieograniczone przychody z najmu, czy wprowadzi przedmiot najmu do firmy i zacznie traktować przychody z niego jako działalność gospodarczą.

Opłacalność wynajmu krótkoterminowego w Polsce

Trend wynajmu krótkoterminowego przyszedł do nas z Zachodu, gdzie już od dawna cieszy się ogromną popularnością, a serwisy internetowe mu poświęcone zdobywają kolejnych użytkowników na całym świecie. To dobry sposób na osiągnięcie zysku z mieszkania, które nie jest użytkowane przez właścicieli, a mogłoby generować przychody i na siebie zarabiać.

Wycofanie środka trwałego z działalności gospodarczej - skutki w VAT

Wycofanie środka trwałego z prowadzonej działalności gospodarczej i przekazanie go na potrzeby prywatne przedsiębiorcy co do zasady podlega opodatkowaniu VAT. Wyjątkiem będą sytuacje, gdy podatnikowi przy nabyciu wycofywanego środka trwałego nie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego. Jeżeli przekazanie obejmowałoby nieruchomość, czynność ta może korzystać ze zwolnienia z VAT. Zastosowanie zwolnienia od podatku z reguły będzie się jednak wiązało z obowiązkiem korekty podatku naliczonego.

Wynajmujący wiele mieszkań nie może stosować ryczałtu 8,5%

Kto wynajmie wiele mieszkań, ten nie ma co liczyć na 8,5-proc. ryczałt – orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 8 maja 2018 r. To przestroga również dla osób, które liczą na niską stawkę podatku od nieruchomości.

Formy opodatkowania dochodów z najmu

Wynajmowanie prywatnego mieszkania to dobry sposób na przychód – zarówno wśród osób prowadzących działalność gospodarczą, jak i nieposiadających firm. W zależności od sytuacji, wynajmujący może mieć kilka opcji opodatkowania przychodu z najmu.

Amortyzacja składników majątkowych otrzymanych w spadku lub darowiźnie

Projekt nowelizacji ustawy o PIT, która pozwoli podatnikom amortyzować otrzymane w spadku lub darowiźnie środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne, co od 1 stycznia nie jest możliwe, nadal jest na etapie prac legislacyjnych. Ustawodawca zamierza przywrócić stan prawny sprzed 1 stycznia 2018 r., aczkolwiek, jak zauważa ekspert Grant Thornton, kształt nowych przepisów znów będzie rodził pytania co do ich wykładni.

Preferencje w CIT dla spółek inwestujących w najem nieruchomości od 2019 roku

8,5 proc. stawka CIT dla firm inwestujących w najem nieruchomości (FINN) oraz preferencje podatkowe dla takich podmiotów i ich spółek zależnych - zakłada przygotowany przez resort finansów projekt ustawy skierowanej w piątek do konsultacji publicznych. Ustawa o firmach inwestujących w najem nieruchomości (razem ze zmianami w CIT) ma wejść w życie 1 stycznia 2019 roku.

Obowiązek podatkowy w VAT przy najmie

W przypadku niektórych czynności obowiązek podatkowy w podatku VAT powstaje w szczególnym terminie. Dotyczy to m.in. najmu lub usług o podobnym charakterze.

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych - nowe formularze (PIT-ZRW i PIT-ZRI)

Resort finansów przygotował rozporządzenie, które wprowadzi dwa nowe druki podatkowe. Będą to wzory oświadczeń i zawiadomień dla celów opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, tj. PIT-ZRW oraz PIT-ZRI.

Stawka 8,5% CIT dla firm inwestujących w najem nieruchomości (FINN)

Ministerstwo Finansów w II kwartale 2018 r. przedstawi Radzie Ministrów projekt ustawy o firmach inwestujących w najem nieruchomości (FINN). Polskie spółki FINN będą odpowiednikiem istniejących w innych systemach prawnych spółek typu REIT (Real Estate Investment Trust). Spółki FINN płaciłyby CIT wg stawki 8,5%. Ponadto spółki te miałyby odroczony obowiązek podatkowy w CIT z tytułu uzyskanych dochodów m.in. z najmu nieruchomości mieszkalnych oraz ze zbycia takich nieruchomości – do czasu wydatkowania ich równowartości na wypłatę dywidendy na rzecz inwestorów (akcjonariuszy).

Wystawianie faktur za najem

Obowiązek podatkowy z tytułu najmu powstaje na zasadach szczególnych. Decyduje o tym zasadniczo data wystawienia faktury, gdy jest wystawiona terminowo. Opóźnienie w tym zakresie nie przesuwa daty powstania obowiązku podatkowego. Natomiast faktura wystawiona przedwcześnie skutkuje automatycznie koniecznością rozpoznania obowiązku podatkowego. Należy o tym pamiętać, decydując się na ten krok, szczególnie gdy najem nie korzysta ze zwolnienia.

Wartość początkową przedmiotu leasingu określa się bez odsetek zawartych w umowie

Wartość środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych określa się analogicznie jak przedmioty amortyzowane, czyli uwzględnia się koszty ich nabycia, bez odsetek wynikających z finansowania zakupu.

Nowelizacja przepisów podatkowych, które weszły w życie 1 stycznia 2018 r.

Ministerstwo Finansów proponuje nowelizację przepisów podatkowych, które weszły w życie 1 stycznia 2018 r. Propozycja zakłada złagodzenie m.in. niekorzystnych dla firm rodzinnych regulacji dotyczących amortyzacji środków trwałych i wartości niematerialnych nabytych w drodze spadku lub darowizny. Odpowiednie zmiany przewiduje projekt opublikowany pod konic grudnia na stronie Rządowego Centrum Legislacji.

Kiedy najem prywatny a kiedy działalność gospodarcza

Przychody z umowy najmu zawartej w ramach prowadzonej działalności gospodarczej nie mogą być opodatkowane zryczałtowanym podatkiem dochodowym według stawki 8,5 proc. Metoda ta jest bowiem zarezerwowana wyłącznie dla tzw. najmu prywatnego. Czym charakteryzuje się ta forma uzyskiwania przychodów?

Podatek od nieruchomości komercyjnych od 1 stycznia 2018 r.

Na początku 2018 r. wejdą w życie duże zmiany w podatkach dochodowych. Jedna z nich wprowadza zupełnie nowy podatek, który obejmie właścicieli nieruchomości komercyjnych (handlowo-usługowych i biurowych). Którzy podatnicy będą zobowiązani do uiszczania tego podatku oraz w jakiej wysokości?

Co można zaliczyć do kosztów? Oto pięć nietypowych przypadków

Niewątpliwą zaletą prowadzenia działalności gospodarczej jest możliwość rozliczania wydatków, które służą uzyskaniu przychodu lub zabezpieczają jego źródła, w kosztach. Do najpopularniejszych kosztów należą te związane z transportem, zakupem sprzętu i usług, a także wydatki mieszkaniowe i na edukację. Jak się jednak okazuje, do kosztów można też zaliczyć domowe zwierzę, kosmetyki do makijażu czy garnitur.

Faktura i obowiązek podatkowy w VAT w przypadku refakturowania mediów przez wynajmującego lokal

Najem lokalu, oprócz pobierania czynszu, często wiąże się z odrębnym obciążaniem najemcy kosztami mediów takich jak dostawa wody lub odprowadzanie ścieków. Zasadniczo, z punktu widzenia opodatkowania podatkiem od towarów i usług, takie obciążanie może stanowić odrębne od najmu świadczenie (taki przypadek zakładamy na potrzeby niniejszego artykułu). Uznaje się wtedy, że to wynajmujący (a nie faktyczny dostawca) świadczy usługi mediów na rzecz najemcy (art. 8 ust. 2a ustawy o VAT), co określa się jako odsprzedawanie (refakturowanie) tych świadczeń.

Środki trwałe do 10 tys. zł bez konieczności amortyzacji od 2018 roku

Przedsiębiorcy nie będą od 2018 roku wpłacać zaliczek na PIT, jeśli te nie przekroczą 1 tys. zł. Ponadto nie trzeba będzie amortyzować środka trwałego tańszego niż 10 tys. zł - będzie można od razu taki wydatek zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Takie m.in. uproszczenia wprowadza nowelizacja przepisów o PIT, CIT i zryczałtowanym podatku dochodowym, którą 27 października 2017 r. uchwalił Sejm. Teraz nowelizacją zajmie się Senat.

Koszty podatkowe a wydatki z tytułu adaptacji i remontu wynajmowanej nieruchomości

Bezpośrednio do kosztów uzyskania przychodów można zaliczyć wydatki poniesione na remont nieruchomości, jeżeli w istocie wydatki te będą mieć wyłącznie charakter wydatków remontowych. Natomiast wydatki o charakterze ulepszeniowym, a więc wydatki poniesione na adaptację nieruchomości, w celu dostosowania jej do potrzeb prowadzonej działalności gospodarczej, wykraczające poza zakres definicji „remontu”, stanowić będą inwestycję w „obcym środku trwałym”.

Jak opodatkować dochody z najmu?

Wybór odpowiedniego sposobu opodatkowania może znacząco wpłynąć na kwotę podatku. Jeśli więc wynajmujący ponosi wysokie koszty związane z wynajmowanym lokalem, istnieje duża szansa, że korzystniej będzie mu wybrać opodatkowanie na zasadach ogólnych. Ryczałt z kolei będzie wyborem bardziej opłacalnym w przypadku niskich kosztów uzyskania przychodu.

Opodatkowanie przychodów z najmu – korzystna interpretacja dla wynajmujących

Wynajęcie kilkunastu garaży przeznaczonych do sprzedaży nie jest działalnością gospodarczą. Przychody z tego tytułu można opodatkować zryczałtowanym podatkiem dochodowym w wysokości 8,5% w ramach tzw. najmu prywatnego. Taka interpretacja została wymuszona na Dyrektorze Krajowej Informacji Skarbowej przez orzeczenia sądów administracyjnych.

Specjaliści z Łódzkiej Szkoły Rachunkowości opracowali KSR nr 11 „Środki trwałe”

Czy okno budynku, latarnie uliczne lub samochód w leasingu są środkiem trwałym, a jeżeli tak, to kiedy? Czy firma innowacyjna to tylko zasoby niematerialne, bez środków trwałych? I jak fachowo zakwalifikować… psa stróżującego? Na te i ogrom innych dylematów każdego dnia odpowiadają księgowi. Naprzeciw tym potrzebom wyszli, zresztą nie po raz pierwszy, specjaliści z Katedry Rachunkowości przy Wydziale Zarządzania UŁ, którzy najpierw wygrali konkurs, a następnie pod patronatem Banku Światowego opracowali Krajowy Standard Rachunkowości nr 11 „Środki trwałe”. Będą z niego korzystać w swojej pracy księgowi w całej Polsce.

Koszty podatkowe przy zaniechanej inwestycji

W celu rozwoju przedsiębiorstwa i zwiększenia jego dochodów firmy decydują się na dokonywanie wielu inwestycji. Niekiedy jednak w wyniku zmiany koncepcji rozwoju firmy, czy też zmniejszenia dostępnych środków pieniężnych firmy zmuszone są do rezygnacji z ich wykonania. Czy wydatki poniesione na inwestycję, której później zaniechano, mogą zostać zakwalifikowane do kosztów uzyskania przychodu?

Nowy wzór deklaracji PIT-28

Minister Finansów wydał projekt rozporządzenia, które określa nowy wzór zeznania podatkowego PIT-28 oraz wzór załącznika do niego PIT-28/A. Nowe wzory będą miały zastosowanie do uzyskanych dochodów lub poniesionych strat od dnia 1 stycznia 2017 r.

Koszt rozbiórki w wartości początkowej budynku

W celu wybudowania nowego budynku przedsiębiorcy często decydują się na wyburzenie stojącej tam uprzednio budowli. Czy koszty związane z rozbiórką czy też z uporządkowaniem terenu można ująć przy wyliczeniu wartości początkowej budynku?

Środki trwałe i wartości niematerialne i prawne w 2018 roku – zmiany w PIT i CIT

Minister Rozwoju i Finansów przygotował projekt istotnych zmian w przepisach dotyczących obu podatków dochodowych (PIT i CIT) w zakresie środków trwałych (także wartości niematerialnych i prawnych) i możliwości ich zaliczania do kosztów podatkowych. Najważniejszą zmianą będzie z pewnością podwyższenie z obecnych 3.500 zł do 10.000 zł, limitu wartości środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych umożliwiającego jednorazowe zaliczenie wydatków na ich nabycie do kosztów uzyskania przychodów. Nowe przepisy mają wejść w życie od 1 stycznia 2018 roku i będzie się je stosować do składników majątku przyjętych do używania począwszy od tego dnia.

Zasady stosowania kwartalnego rozliczenia ryczałtu do przychodów z najmu

Podatnicy uzyskujący przychody z najmu, mogą zastosować do nich opodatkowanie ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych i odprowadzać podatek tylko raz na kwartał. Jakie warunki muszą zostać spełnione, by skorzystać z takiej formy rozliczeń?

Skutki podatkowe nabycia środka trwałego na kredyt

Przedsiębiorcy w celu zoptymalizowania swojej działalności, poszerzenia jej bądź zwiększenia jakości świadczonych usług często decydują się na zakup nowego środka trwałego, posiłkując się kredytem. Jakie skutki podatkowe wywołuje nabycie środka trwałego na kredyt?

Rozliczanie nakładów na środki trwałe na nowych zasadach

Najnowsza nowelizacja ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych umożliwia coroczne jednorazowe rozliczenia przez przedsiębiorców nakładów na środki trwałe do wysokości 100 tys. zł przy minimalnej wartości nakładów w wysokości 10 tys. zł.

Czym są środki trwałe i jak je rozliczać?

Do prowadzenia działalności gospodarczej, przedsiębiorcy wykorzystują składniki majątków o różnej wartości. Klasyfikacja środków trwałych zawiera zbiór składników majątku trwałego, który grupuje środki trwałe w 10 grupach.

Ujawnienie środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej – skutki w CIT

W praktyce zdarza się, że podatnicy identyfikują w swoim majątku aktywa, które – pomimo formalnej możliwości uznania za środki trwałe (ŚT) / wartości niematerialne i prawne (WNiP) – nie zostały przez nich wprowadzone do ewidencji. Taka sytuacja może być w szczególności następstwem przeprowadzenia inwentaryzacji majątku podatnika. Możliwe są również inne nietypowe sytuacje, związane np. z „odnalezieniem” przez podatnika na swojej nieruchomości elementów infrastruktury czy też budynków, o których istnieniu dotychczas nie wiedział.

Amortyzacja fabrycznie nowych środków trwałych

Jakie zmiany obowiązują od niedawna w zakresie tematyki dotyczącej fabrycznie nowych środków trwałych? Na co podatnik powinien zwrócić uwagę dokonując ich amortyzacji? Jakie obostrzenia zostały przewidziane dla fabrycznie nowych środków trwałych?

Co powinny zawierać prawidłowo prowadzone księgi rachunkowe?

Poprawnie prowadzone księgi rachunkowe zawierają dosyć dużo obligatoryjnych elementów. Ustawodawca dokładnie wymienia je w ustawie o rachunkowości. Co powinny zawierać księgi rachunkowe, aby były poprawne?

Nakłady na przyłącza do budynków - czy są to środki trwałe?

Podczas budowy nowego budynku konieczne jest poniesienie nakładów na przyłącza (na przykład wodno-kanalizacyjne, energetyczne) do budynku. Niejednokrotnie są one następnie przekazywane miejskim zakładom wodociągów, kanalizacji czy energetyki. Czy takie przyłącza do budynków stanowią środki trwałe?

REKLAMA