REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

KSeF

KSeF - krok po kroku

5 kroków do KSeF

Obowiązkowy KSeF – przygotowania krok po kroku. Jak uzyskać dostęp do KSeF?

Porady i artykuły

Terminy wysyłki faktur do KSeF w przypadku awarii

KSeF: czy trzeba przejść z papierowego obiegu faktur wyłącznie na elektroniczny?

KSeF w firmie. Jak e-faktury wpłyną na bezpieczeństwo danych?

Akty Prawne

Ustawa o VAT - aktualna wersja ujednolicona

Rozporządzenie ministra finansów z 27 grudnia 2021 r. w sprawie korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur - aktualna wersja ujednolicona

Co to jest KSeF?

Krajowy System e-Faktur (KSeF), to centralny, ogólnopolski system teleinformatyczny stworzony przez Ministerstwo Finansów, który w szczególności umożliwia wystawianie, udostępnianie i przechowywanie faktur elektronicznych - faktur ustrukturyzowanych wg. jednolitego standardu w całym kraju. Faktura ustrukturyzowana przyjmuje format xml zgodny ze strukturą logiczną e-Faktury FA(2) opublikowaną w Centralnym Repozytorium Wzorów Dokumentów Elektronicznych (CRWDE) na platformie ePUAP. Od stycznia 2022 roku można korzystać z KSeF dobrowolnie, a od 1 lipca 2024 roku KSeF stanie się obligatoryjny dla polskich podatników VAT.

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Biura rachunkowe o wdrożeniu KSeF: są obawy ale też widać szansę na rozwój

Ogólnopolska Sieć Certyfikowanych Biur Rachunkowych (OSCBR) sprawdziła stan gotowości biur rachunkowych do wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Przeprowadzone badanie wyraźnie pokazuje, że biura rachunkowe dostrzegają związaną z nim szanse, ale mają także obawy związane z wdrożeniem KSeF. Jakie aspekty wymagają uwagi zarówno biur rachunkowych, jak i przedsiębiorców?

Kto ponosi odpowiedzialność za fakturę wprowadzoną do KSeF – biuro rachunkowe (księgowa), czy klient?

Kto odpowiada za wystawienie faktury? Osoba która podała dane do faktury, czy osoba, która faktycznie (technicznie) wystawiła ją w systemie? Przepisy posługują się pojęciem „osoby wystawiającej fakturę”. Zdaniem eksperta osoba faktycznie wystawiająca fakturę w KSeF będzie odpowiedzialna za jej wystawienie. 

Nowa wersja e-faktury KSeF od 1 września 2023 r. Jak prawidłowo z niej korzystać? Dane obowiązkowe, niezbędne i fakultatywne

Za niecały rok, od 1 lipca 2024 r. przedsiębiorcy krajowi będą mieli obowiązek wystawiania i odbioru faktur ustrukturyzowanych za pomocą Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). W ostatnich tygodniach Ministerstwo Finansów poinformowało, że od 1 września 2023 r. w KSeF zacznie obowiązywać nowa, druga struktura faktury elektronicznej. Ekspert Symfonii wyjaśnia, jak przedsiębiorcy powinni prawidłowo korzystać z nowego wzoru dokumentu.

Jak przygotować się do KSeF? Najważniejsze zagadnienia

Od 1 lipca 2024 roku KSeF obowiązkowy dla podatników VAT. Podatnicy zwolnieni podmiotowo lub przedmiotowo będą zobowiązani do uczestnictwa w KSeF od 1 stycznia 2025 roku. KSeF co do zasady obejmie transakcje B2B, poza KSeF pozostaną transakcje B2C.

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA