REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Nowa data startu obowiązkowego KSeF na przełomie kwietnia i maja 2024 r.
Minister finansów: w 2024 roku nie będzie obowiązkowego KSeF
Nowe zasady korzystania z KSeF od 1 lipca 2024 roku. Jest już projekt rozporządzenia. Co się zmieni?
Wdrożenie obowiązkowego KSeF – wyjaśnienia Ministerstwa Finansów
Krajowy System e-Faktur przystosowany do nowej e-faktury FA(2)
Token KSeF. W jaki sposób go uzyskać? Jak unieważnić token?
Bilety jednorazowe (kolejowe, lotnicze …) bez obowiązku wystawiania faktur w KSeF
KSeF a tajemnice handlowe podatników
Faktura ustrukturyzowana nie jest dokumentem handlowym
Jak wdrożyć KSeF w biurze rachunkowym
W jakich przypadkach stosowanie KSeF nie będzie konieczne
Jak wystawiać faktury ustrukturyzowane i korzystać z KSeF
Sprawdź, co wiesz o Krajowym Systemie e-Faktur. Odpowiedz na 25 pytań dotyczących KSeF!
Obowiązkowy KSeF – przygotowania krok po kroku. Jak uzyskać dostęp do KSeF?
Terminy wysyłki faktur do KSeF w przypadku awarii
KSeF: czy trzeba przejść z papierowego obiegu faktur wyłącznie na elektroniczny?
KSeF w firmie. Jak e-faktury wpłyną na bezpieczeństwo danych?
Ustawa o VAT - aktualna wersja ujednolicona
Krajowy System e-Faktur (KSeF), to centralny, ogólnopolski system teleinformatyczny stworzony przez Ministerstwo Finansów, który w szczególności umożliwia wystawianie, udostępnianie i przechowywanie faktur elektronicznych - faktur ustrukturyzowanych wg. jednolitego standardu w całym kraju. Faktura ustrukturyzowana przyjmuje format xml zgodny ze strukturą logiczną e-Faktury FA(2) opublikowaną w Centralnym Repozytorium Wzorów Dokumentów Elektronicznych (CRWDE) na platformie ePUAP. Od stycznia 2022 roku można korzystać z KSeF dobrowolnie, a od 1 lipca 2024 roku KSeF stanie się obligatoryjny dla polskich podatników VAT.
Obowiązkowy KSeF – jak wdrożyć w firmie
KSeF. Wdrożenie w sektorze finansów publicznych
IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
Bramka KSeF BinSoft – program do wysyłki i odbioru faktur z KSeF
MF: Daty wystawienia i otrzymania faktury ustrukturyzowanej mogą być inne
KSeF pomoże, lecz nie wyręczy podatników w archiwizowaniu faktur
KSeF: Spółki wodociągowe, energetyczne i telekomunikacyjne mogą mieć problem
Ogólnopolska Sieć Certyfikowanych Biur Rachunkowych (OSCBR) sprawdziła stan gotowości biur rachunkowych do wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Przeprowadzone badanie wyraźnie pokazuje, że biura rachunkowe dostrzegają związaną z nim szanse, ale mają także obawy związane z wdrożeniem KSeF. Jakie aspekty wymagają uwagi zarówno biur rachunkowych, jak i przedsiębiorców?
Kto odpowiada za wystawienie faktury? Osoba która podała dane do faktury, czy osoba, która faktycznie (technicznie) wystawiła ją w systemie? Przepisy posługują się pojęciem „osoby wystawiającej fakturę”. Zdaniem eksperta osoba faktycznie wystawiająca fakturę w KSeF będzie odpowiedzialna za jej wystawienie.
Za niecały rok, od 1 lipca 2024 r. przedsiębiorcy krajowi będą mieli obowiązek wystawiania i odbioru faktur ustrukturyzowanych za pomocą Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). W ostatnich tygodniach Ministerstwo Finansów poinformowało, że od 1 września 2023 r. w KSeF zacznie obowiązywać nowa, druga struktura faktury elektronicznej. Ekspert Symfonii wyjaśnia, jak przedsiębiorcy powinni prawidłowo korzystać z nowego wzoru dokumentu.
Od 1 lipca 2024 roku KSeF obowiązkowy dla podatników VAT. Podatnicy zwolnieni podmiotowo lub przedmiotowo będą zobowiązani do uczestnictwa w KSeF od 1 stycznia 2025 roku. KSeF co do zasady obejmie transakcje B2B, poza KSeF pozostaną transakcje B2C.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA