REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Prof. Modzelewski: Dlaczego wdrożenie obowiązkowego KSeF skończy się fiaskiem
Jak wdrożyć KSeF w biurze rachunkowym
Jak wystawiać faktury ustrukturyzowane i korzystać z KSeF
Krajowy System e-Faktur (KSeF), to centralny, ogólnopolski system teleinformatyczny stworzony przez Ministerstwo Finansów, który w szczególności umożliwia wystawianie, udostępnianie i przechowywanie faktur elektronicznych - faktur ustrukturyzowanych wg. jednolitego standardu w całym kraju. Faktura ustrukturyzowana przyjmuje format xml zgodny ze strukturą logiczną e-Faktury FA(2) opublikowaną w Centralnym Repozytorium Wzorów Dokumentów Elektronicznych (CRWDE) na platformie ePUAP. Od stycznia 2022 roku można korzystać z KSeF dobrowolnie. Natomiast obligatoryjny KSeF ma być wdrożony dla polskich podatników VAT w 2026 roku:
- od 1 lutego 2026 r. dla przedsiębiorców, których wartość sprzedaży (wraz z kwotą podatku) przekroczyła w 2025 r. 200 mln zł.
- od 1 kwietnia 2026 r. dla pozostałych przedsiębiorców.
KSeF w 2025 roku: Co musisz wiedzieć, aby uniknąć problemów w 2026 roku?
E-faktura od 2026 r.: co oznacza KSeF dla dużych i małych przedsiębiorców?
Terminy wysyłki faktur do KSeF w przypadku awarii
KSeF: czy trzeba przejść z papierowego obiegu faktur wyłącznie na elektroniczny?
KSeF w firmie. Jak e-faktury wpłyną na bezpieczeństwo danych?
REKLAMA